Skön helg och matlängtan

Det är sâ skönt att vara ledig och inte göra en massa mâsten eller stiga upp tidigt pâ morgonen. Har min lediga helg, det vill säga lördag-mândag. Sedan jobbar jag tisdag-onsdag innan jag gâr pâ semester. Ska bli skönt. Behöver râ om mig själv lite innan det blir en tur hem till Sverige. Det händer en del nu men det är inget jag vill gâ in pâ ännu här pâ bloggen.

Jag blev glad över era kommentarer, tack sâ mycket! Sedan fick jag se i statistiken att det var mânga som faktiskt kikat in. Vad roligt och motiverande!
Sitter just nu med magen full av apelsinpepparkakor, inköpta pâ IKEA för nâgra veckor sedan. Dumt att proppa i mig en massa innan kvällsmat och läggdags men de var sâ goda. Skyller pâ att jag inte ätit pepparkakor pâ över ett âr...

Är inne i en period dâ jag längtar efter en massa svenska läckerheter. Fransk mat är naturligtvis jätte god, men nu skulle jag gärna äta en semla, mammas goda lasagne, pappas husmanskost, ett snabbmatsmâl i "korvmojjen", jordgubbskräm med mjölk, rabarberpaj med vaniljsâs, kall Oboy, smörgâsar gjorda av thékakor, sötlimpebröd och hönökaka, blâbärssoppa, hushâllsost, prinsessbakelser, ja listan fortsätter...Vilka konstiga saker jag längtar efter. Jag längtar efter "barndomsmat" helt enkelt. Snart âker jag till Sverige och dâ ska det ätas, bäst ni laddar upp i skâpen där hemma! Tills dess gottar jag mig av vad La France har att erbjuda.

Pâväg att stoppa i mig resegodis, en fransk bakelse mums...

Kommentarer
Postat av: Smaragdalena

Mmmmmmmmmmmm, jag blir själv sugen på allt du räknar upp, fast jag ju kan äta det när jag vill, hehe.. Så jag förstår verkligen att du som inte bor i sverige längtar efter "svensk" mat av olika slag.. :D

Önskar en trevlig(och GOD, i dubbel bemärkelse) hemresa!!!!

/KRAM KRAM

2011-01-25 @ 13:16:38
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Lillasyster Sanna

Jag lovar att baka en massa gott till oss allihop ;)

2011-01-28 @ 11:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0