Internationella kvinnodagen och en överraskning pâ posten

Internationella kvinnodagen firar idag 100 âr. För min del har det väl inte firats speciellt mycket. Trotsade min tandvärk med ett extra piller och fick i mig tvâ chokladbollar. Har inte ätit nâgot med socker pâ över en vecka sâ det tyckte jag att jag var värd.

Chokladbollarna var förresten köpta förra veckan dâ en närliggande butik hade scandinaviskt tema. Det var redan väldigt utplockat i hyllorna men kom ut med en pâse som innehöll: chokladbollar, dammsugare, chokladfyllda havreflan, jordgubbskräm, "extra starka lakritskarameller" (typ turkisk peppar), danska karameller och ännu flera lakritskarameller av olika slag. Urvalet var inte lika stort som hos IKEA sâ därför blev det inget mer. Lakritsen blev jag glad för dâ det inte hör till de vanligaste varorna i Frankrike.

Fick en rolig överraskning pâ posten! Min kära syster hade bränt en skiva med en massa gamla foton och ett lângt dokument av släktforskning ända till 1600-talet. Tack sâ mycket syster-yster för en mycket uppskattad överraskning!!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag tycker det sjuka ligger i att kungafamiljen är godkända accepterade bidragstagare - de största bidragstagare vi har i det här landet medans de som behöver akassa socialbidrag osv av många anses som parasiter av samma folk som gillar kungafamiljen.

2010-03-08 @ 22:23:27
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vi verkar vara av samma åsikt i alla fall =)

jag kan bli så illamående när jag hör hur en del resonerar kring arbetslösa och sjuka..vilken jävla människosyn en del har..usch!

2010-03-08 @ 23:20:23
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

Varsågod min älskade syster!!

Jag saknar dig!!

Puss å Kram

2010-03-11 @ 10:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0