Dior, nitar och ränder

Dâ var det dags för en "update"...dâ jag inte använt datorn pâ över en vecka. Under den tiden har vi hunnit med att gâ frân strâlande varmt vârväder till nära pâ höst med en jätte stor storm till att âter gâ mot sol, fast med lite kyligare vindar. Det är verkligen en lâng vinter i âr. Mannen lyckades att fâ med mig pâ en cabad tur när vi hade 13 grader. Annars har jag haft tandvärk sâ det här är vad jag sysslat med mest:


I en av magazinen fick jag med en mascara frân Dior. Dyr, men mycket bra. Man kanske inte fâr fransar som i reklamen men det var verkligen en stor skillnad mot min vanliga mascara frân Maybelline.


När jag inte har haft för ont har vi varit ute pâ lite skoj i Paris, träffat kompisar och pysslat lite. De här skorna hade jag tröttnat pâ. Ville piffa upp dem lite med smâ nitar. Känner mig inte klar ännu, men här är i alla fall resultatet:


Före                         Efter

I fredags ville mannen liva upp mig lite med en present.
Den här klänningen shoppades och har nu använts i helgen:


Gillar starkt de olika detaljerna och att den har axelvaddar.
Med ett skärp i midjan och ett par klackar till det blir den ännu snyggare!

Nu ska jag checka runt lite pâ nätet, tänkte se vad ni därhemma har att bjuda pâ för tillfället inom svensk television. Har ni nâgot/nâgra bra tips?

Kommentarer
Postat av: Smaragdalena

svar: Jo.. jag har märkt att du inte uppdaterat bloggen. har varit in och kollat flera ggr. Saknade dig.. ;)

WOW!! Det gjorde verkligen skillnad på skorna. jag menar det! Innan såg dom ju lite småtråkiga ut (om du ursäktar.. hehe) Men absolut inte längre... Nu skulle jag ha dem själv!! Snyggt!! Fortsätt, med dina "pimpningar" :)



Och vad gullig av din man.. bra smak vrkar han ha! Klänningen är ju så snygg.. Vill ha!!



Ett svenskt tvprogram som jag verkligen gillar är -Solsidan. Ett vardags-humorprogram med bla felix herngren.. Så på pricken hur livet är!! Se det!! (om du ej redan gjort det)



Kram

2010-03-07 @ 17:29:30
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Cindy

Vilken härlig blogg du har! Fasiken vad häftigt att bo i Paris. Jobbar du där eller pluggar? Ha en fin dag.

2010-03-08 @ 14:10:38
URL: http://glitterskatan.blogg.se/
Postat av: Banana

Oh, la, la! Vilken man som fixar värsta klänningen till dig. Och den blå klänningen i inlägget nedan var ju också ungefär hur fin som helst.



Bra pimpat med skorna, det gjorde verkligen stor skillnad!

2010-03-08 @ 16:10:56
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Karin

Måste bara instämma med föregående inlägg; Gud, vad snygga skorna blev!!! Axelvaddarna påminner lite om dem som Pernilla Wahlgren hade nu i melodifestivalen (iofs hade hon guldfärgade, men jag kom iaf att tänka på dem). Kul med kläder, är impad över ditt idésprutande! Kan du inte skicka över lite? ;) Kram!

2010-03-08 @ 17:28:32
Postat av: Sofia

Haha, vad blir det för typiskt svenska kakor i vanliga fall?

Tycker absolut att du ska prova kladdkakan, helt underbart god.



Snygga detaljer på klänningen!

2010-03-08 @ 18:11:28
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

har inte skvaller och kändisar alltid varit mer intressant än politik?

Men det ska jag inte uttala mig om..men det är ju skrämmande om så är läget särskilt nu när det är valår dessutom.

Klart det betalas med skattepengar - Kungahuset i sig lever ju på skattepengar..tror kungen bad regeringen om mer pengar till bröllopet.

2010-03-08 @ 20:42:28
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Milla

Karin: Tack gumman!

Sâg ju inte Melodifestivalen tyvärr.

Jag skickar över lite kreativitet till dig :)

Kramar

2010-03-08 @ 23:03:05
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0