Le Salon de l'agriculture

Torsdagen bara försvann och nu är det fredag. Idag fotar vi för hemsidan.
För en vecka sedan hände det betydligt mer när jag var ledig. Var pâ Le Salon international de l'agriculture eller Paris International Agricultural Show som är en av världens största och viktigaste lantbruksmässor. Lâter inte glamouröst men det hade sin charm. Det var kul att se djuren och matavdelningenn var full av delikatesser, goda viner, ostar, maträtter och desserter som man fick smaka pâ. Folk tog hela grejen som en riktig fest sâ det flödade av alkoholhaltig dryck pâ sina ställen och mânga vinglade hem.

I "shopping-avdelningen" hamnade vi i ett av de större stânden som sâlde en massa krimskrams för katter. Vi ville ha nâgot blingbling till missarna. Vi hamnade vid ett stort vitrinskâp där det fanns halsband i 25 000-30 000 kronersklassen. Det var ju inte riktigt guld vi ville ha...tror ni det blev ett köp? Ville fota men när försäljaren helt plötsligt blev mindre entusiastisk var det bäst att gâ. Vi tog ialla fall en del andra foton sâ nu bjuder jag pâ en stor hög av foton därifrân.

Prisbelönta bjässar som vilar inpâ kvällskvisten, fâr-klappning och en hungrig liten rackare


Tjuren räckte ut tungan sâ jag gick till en annan...
Mannen tittade pâ rumpor och nassarna bökade runt

Massa öl, en liten del av mässan och det växte blommor och säd lite här och var


Hittade färgglada kossor helt i min smak bland rosa jätte krukor


En "mossig" bil, ett rosa godishus med riktigt godis och gos med en häst


Raskatter


En stor âsna som liknar mer en häst, fint flätad svans och jag hittade en vän


En stor Saint Bernard, en fransk ko och duvor tillsammans med kaniner


Häst show med arbetshästar och bananplantor

Charker, glassmaskiner och godisstând var lite av urvalet


En glad "korvgubbe", de största ostarna jag sett och en JÄTTE korv


Choklad i mängder, en bar mitt i alltihopa och oliver i alla dess former

Hittade en skandinavisk restaurang som höll pâ att stänga.
Fast när jag sâg priserna grät jag inte för det. Kan säga att maten var klassad i lyxklassen.

Kommentarer
Postat av: Banana

Haha, Paris International Agricultural Show låter jätteglammigt bara det sägs på franska =) Men det såg ju mysigt ut, men shit vilka stora tjurar/kossor! Galet.



Självklart ska jag prata spanska, finns inte mkt till val då vi ska bo i familj och jag tror knappast att deras engelska är nåt att hänga i granen. Eeep! Börjar vara riktigt nervös.

2010-03-12 @ 15:54:59
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: alex

mysigt med djur ;)

2010-03-14 @ 01:37:34
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

...så du vågade klappa en åsna igen..!? ;)

hehe

Men vilken udda mässa.. skoj.. LIte läskigt med de övergödda (?) djuren dock.. =)

2010-03-27 @ 22:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0