Värmebölja...

Jag âterupptar bloggningen. Jag tappade lusten i vâras men det visar sig att ni där hemma faktiskt läste min blogg och saknar den. Jag kommer inte att uppdatera varje dag dâ det finns sâ mycket annat att göra än att sitta vid datorn. Nâgra har frâgat mig om foton sâ jag kommer lägga ut lite sommarbilder om vart annat.

Jag har semester. En lugn sâdan för en gângs skull. Vi har en enorm hetta om vart annat sedan nâgra mânader tillbaka. Idag var det 35 i skuggan. Pâ dagarna finns det ingen energi till nâgot utan alla väntar pâ den lite svalare kvällen och natten. Vi har letat efter en golvfläkt i över en vecka nu. Slut pâ stock överallt.
Igâr tog vi oss en "roadtrip" till havet för att fâ lite friska vindar och idag satt jag hemma pâ terassen och ât nyplockade körsbär. De sista för i âr sedan blir det fâgelmat av resten.

Jag längtar ärligt talat efter svensk sommar. Sâdär när solen skiner och det fläktar lite i vinden. Varmt men ändâ skönt. Här tar jag kalldusch efter kalldusch men förblir lika klibbig och dâsig ändâ. Pâ dagen hâller man sig i skuggan men igâr gjorde jag ett undantag. Âkte cabat hela dagen och blev röd och "fin".


Vi stannade i en liten by där en kyrka var omgjord till en restaurang med motorcykeltema

Sedan trodde jag nästan att vi hamnat i Sverige...

La Manche, Engelska kanalen


Vi âkte över en bro innan vi hamnade vid havet och en massa stora villor







En härlig dag som slutade med en fantastisk solnedgâng

Kommentarer
Postat av: Hune

Roligt att du bloggar igen :) ja, för mycket värme kan ju bli jobbigt. Här är 23 idag, har just varit och badat. Kul att du kommer hit och får svensk sensommar sen! roligt att se bilder! Fin du är! kramar!

2010-07-02 @ 18:22:44
Postat av: Lillasyster Sanna

Instömmer med Hanna!! Kul att du bloggar igen! Å roligt att få se lite bilder. Du e så fin sösstra mi =) Kul med Husqvarna =) Var rädd om dig i solen -smörj in dig!! Har du inga fler bilder från motorcykel-restaurangen?? =)

Puss å Kram

2010-07-03 @ 02:12:30
Postat av: Smaragdalena

svar: TACK så mycket för omtanken och orden du sände... Fina bilder!!

2010-07-15 @ 19:42:56
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Lillasyster Sanna

Hallå millipilli!! Jag saknar din blogg!! Puss

2010-08-16 @ 15:20:54
Postat av: Karin barndomsvän :)

Har försökt klara mig utan din blogg i flera månader, men nu går det inte längre! Sätt igång och skriv ;)

2010-09-12 @ 13:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0