Bonne Année

Sitter och stirrar pâ dataskärmen och frâgar mig själv var jag ska börja, eller om jag ska börja nâgonstanns?
Vet att jag blivit av med flera av er läsares trogna besök pâ bloggen dâ jag inte uppdaterat pâ ett bra tag. Fâr skylla mig själv men ibland finns det sâ mycket annat "irl" som är viktigare och som tar upp ens tid.

Ingen idé att ha nâgon vidare tillbaka blick pâ jul och nyâr eftersom det känns lângt borta nu. Jag jobbade mest men i korta drag var julen trevlig med god mat och gott sällskap. Nyârsfirandet var toppen med skaldjursbuffé, bakelser och Champagne i mängder. Smakade pâ ostron för första och sista gângen i mitt liv.

Det var trâkigt att jobba under helgerna men julklapparna jag fick av jobbet fick det att kännas lite bättre!
Enligt tradition här i Frankrike sâ är företagen generösa vid jul. Jag var riktigt chockad! En flaska Champagne, en recept -och vinbok pâ traditionella franska rätter, presentcheckar pâ 75 euros och sâ fick vi välja en julklapp i en katalog. Jag valde en kabinväska. Kan vara bra tills nästa hemresa. Sedan skâlade vi i Champagne tillsammans med direktionen pâ julafton och det piggade upp!
Det blev inte mycket foton tagna under julhelgerna dâ en liten flicka râkade spilla ut saft pâ kameran men här fâr ni lite att titta pâ. Bättre sent än aldrig!

Avslutar mitt "efterlängtade" blogginlägg med att önska er "Bonne Année" som betyder Gott Nytt Âr!
I Frankrike önskar man det hela januari ut...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Mig har du inte förlorat som läsare iaf! Jag kikar allt in här titt som tätt IFALL du har uppdaterat =)



Vilka fina presenter du fick av ditt jobb! Sj'lv fick jag två köksknivar....



Då får jag önska dig god fortsättning, som vi gör här i Sverigen =)



Puss & Kram!

2010-01-22 @ 09:36:51
Postat av: Hanna

Ja, mig har du inte heller förlorat :) jag har allt kikat in stirrat på "snökaos" rubriken många gånger :)



Väldigt lyxiga presenter från jobbet. Här brukar man ju få en blomma eller någon konstig liten present som bara passar en typ av arbetstagare (typ Ulla-Britt, 52) :)



Tycker ditt val av kabinväska var smart, det betyder ju att du planerar sverigeresa :)



Saknar att ha dig i Alingsås/Göteborg!



Puss och kramar!

2010-01-22 @ 13:12:19
Postat av: Karin

Även jag måste instämma med föregående bloggläsare :) Jag har tagit för vana att kika in här då och då :) Julklapp, roligt :) Det var verkligen inga dåliga presenter! Inom Landstinget Kronoberg sparades det pengar, så det bidde inga julklappar alls till personalen. Fast... jag är inte så ledsen över det :)



God fortsättning, min vän!



KRAM!

2010-01-25 @ 23:01:05
Postat av: lillasyster Sanna

Jag säger detsamma som damerna här ovan -"snökaos" kan jag utantill vid detta laget ;)

Jag fick två biobiljetter + biomenyer i julklapp. Vi såg Avatar i 3D -rekomenderas STARKT om det är någon som lyckats missa den..!

Vad fin du är på bilderna!

En Fransyska, serverad med champagne ;)

2010-01-28 @ 14:32:06
Postat av: Milla

Vad roligt att ni trots min numera minskade bloggning faktiskt fortsätter att kika in!! Tack för det :) Kram pâ er!!

2010-02-08 @ 14:06:48
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0