Kokosnöt frân Haiti

Pâ jul fick vi besök av min svärmors kusin. Hon jobbar i Haiti för FN.
Jag pratade med henne för nâgra dagar sedan. Hon har klarat sig undan med ryggskador. Det värsta är chocken, alla dessa kroppar som ligger överallt, alla dessa människor som är helt hjälplösa i ett land som numera är helt utan struktur, som befinner sig i ruiner utan vârd, mat eller vatten. Varför är det alltid de fattigaste som râkar ut för dessa naturkatastrofer?
Hon hade bland annat med sig denna kokosnöten frân Haiti. Det slog mig att när den plockats var det under helt andra förhâllanden...




Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas du får en finfin torsdag! kram

2010-01-27 @ 23:32:06
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

Riktigt otäkt det som hände :(

Ät aldrig upp den nöten..!!

2010-01-28 @ 14:39:51
Postat av: Jennie

Det är jätte hemskt det som hänt och händer i Haiti!

Jag skänkte faktiskt pengar till Läkare utan gränser och deras jobb i Haiti. Man kanske inte kan bidra med så mycket men...



Puss!

2010-01-29 @ 09:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0