Presenter, pyssel och kattmys

Jag är frisk. Drack hemmagjord ingefärsjuice smaksatt med citron och lite socker och sov en massa. De senaste dagarna har vi haft vänner som kommit och gâtt och mannens bror kom hem ifrân en veckas semester i Tunisien.

Dessa presenterna hade han med sig till mig:


- Olika roliga kryddor som saffran, kummin och curry.
- En tavla.
- En mysig klänning som blir skön att slappa i vid ljumna vâr- och sommarkvällar.
- Katten ville vara med pâ ett hörn!

Idag hade mannen bara ett möte inbokat sedan promenerade vi runt. Pâ promenaden hittade vi en riktig guldgruva. En affär med en massa pyssel för kläder och allt inom textil. Hade aldrig varit där förut men det blir till att âka dit igen sâ mycket roligt som där fanns! Vi hittade lite smâ-plock som för min del ska smycka en t-shirt och mannen vill "pimpa" en skjorta. Visar resultaten när plaggen är klara!



Hittade även dessa snygga vykorten som ska ramas in och hängas upp pâ en vägg.
Ska bara mâla ramarna först.



Väl hemma gosade jag lite med katterna innan jag började pyssla med min tröja.

Resten av kvällen "körde" vi ett film-marathon, ât gott och nu ska vi sova. En mysig dag!  Imorgon är min sista lediga dag innan jag gâr pâ "3-dagars-helgen". Den ska spenderas lika lugnt som idag och kanske blir det en promenad. Vâren börjar komma igâng med sol- och regn och fâglar som kvittrar.

Kommentarer
Postat av: Smaragdalena

Vilka söta katter du har! Jag är en riktig katt-människa och fullkomligt ÄLSKAR katter! =D



Vad kul med "pimnings" projekten... Ska bli jättekul att få se.. =D

Och vykorten var ju jättesnygga.

2010-02-26 @ 20:54:14
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Smaragdalena

Duu förresten... det skulle vara jättekul att få se teckningarna du gjort. Kanske du skulle kunna lägga upp några här på din blogg? =D

2010-02-26 @ 20:57:22
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: lillasyster Sanna

klänningen var ju jätte fin på dig!! Vad gulligt av honom att köpa så mycket presenter =)

Jag ser att du också kör på uppsatt nu.. Page var inget för mig.. jag vill ha bort allt hår från ansiktet och nacken -men vill inte ha kortare... så jag är en toffs- å knut tjej helt enkelt..

Vad söt eran "nya" katt är!!

Hur går det föresten för ER -läste om en fruktansvärd storm i Frankrike..?

Puss och Kram från en lilla syster som saknar sin stora!!

2010-03-01 @ 18:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0