Vad är en semla mot en promenad i Paris

Börjar med att berömma och tacka er för att ni lämnat lite kommentarer. Ser ju i statistiken att ni blir fler som kikar in pâ bloggen, det är ju alltid roligt. Ännu roligare blir det när ni oftare lämnar smâ spâr genom kommentarer! Jag svarar ju pâ dem ocksâ om ni nu missat det?
Jag undrade ju lite i mitt blogginlägg här (klicka) om jag verkligen skulle fortsätta efter att ha hâllt upp ett tag. Era fina kommentarer inspirerade mig, och se nu bloggar jag ju i stort sett varje dag igen.

Igâr var det ju fettisdagen och dâ ska man smaska pâ semlor. Efter att mitt "hantverkar-ragg" âkt iväg, utan kaffe (ska tilläggas) kom mannen hem och tog med mig ut i solskenet. Vi träffade en kompis innan vi tog oss till Svenska Institutet i Paris för att gâ pâ det svenska cafét. Mannen ville bjuda pâ semlor. De var med stor besvikelse som jag tog emot beskedet att de sâlt sina sista semlor för en timme sedan. Sâ typiskt...Det fick bli en morotskaka som inte smakade nâgot speciellt i besvikelsens hetta. Den slank dock ner tillsammans med trevligt sällskap, ett par var av killen bott i Sverige.



Utanför innegârden till Svenska Institutet



En dag ska jag ocksâ ha en lägenhet med balkong och olivträd, som den typiska parisaren.

Efter intressanta diskussioner pâ cafét blev det en romantisk promenad runt Maraiskvarteren. Där kikade vi in i roliga inrednings- och designbutiker innan vi tog oss hemât. Tog en Metro att läsa pâ metron. Fick se att tidningen fyller 15 âr i Frankrike och att den faktiskt kommer ifrân Sverige frân början. Var dag lär man sig nâgot nytt!





Det fanns en massa roliga prylar. Vad sägs om en jätte flodhäst till vardagsrummet, en rosa kristallkrona, en rockbjörn, färgglada porslinsdjur eller varför inte en designad brandsläckare?


Lite "street-art" och Centre Georges Pompidou (nationella centrumet för kont och kultur).

Eftersom det inte blev nâgon semla gottar jag mig med en bild som togs förra âret. Mannen hade köpt med sig semlor hem ifrân Sverige när han var pâ affärsresa. När jag öppnade kartongen hade de tagit stryk av resan. Trots att de var mosiga och inte en fröjd för ögat sâ var de, de godaste semlorna jag ätit pâ länge!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ja rent kvalitetsmässigt verkar mac bättre så man får ju verkligen mer dator för pengarna.

JAg funderar på att ta en stationär för att ha en bestämd arbetsplats så får jag ha min acer samt den lilal rosa minidatorn när jag rör på mig.

2010-02-17 @ 23:26:30
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack Milla för de söta orden =)



Min minipc kan jag väl sitta med i 1-1,5h nu utan laddning..från början var det minst 2h..det försämras snabbt det där..min stora bärbara har ingen batteritid kvar alls.

2010-02-18 @ 07:45:05
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Smaragdalena

Åh vad mysigt det ser ut att strosa runt och kika in i dessa mysiga butiker!! Jag skulle också vija vara i frankrike i vår!! =)



svar:JAA gör det, jag älskar att se folks hemmapyssel!!! NEEJ du härmas inte!! Du blev inspirerad! Och om du lägger ut och visar vad du gjort, så vem vet.. då kanske jag blir så insirerad att jag gör något liknande... För jag menar.. man gör ju inte EXAKT likadant, så det kan ju vara en ny detalj som tex du gör som jag bara inspireras av... Om du förstår hur jag menar, hehe?? ;p



Kram!! (och du ska veta att jag blir JÄTTEGLAD att du gillar en ide som jag gjort, så mycket att du inspireras att själv göra något liknande..) =D

2010-02-18 @ 16:56:00
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: Karin

Designad brandsläckare vore väl kul? En idé att skicka hem till Kenneth? ;)

Det är alltid lika roligt att läsa din blogg och jag blir mer och mer sugen på att åka till Frankrike igen. Det var verkligen en stor höjdpunkt på vår bröllopsresa och vi vill gärna tillbaka :) Då kanske vi kunde träffas irl t.o.m ;)

Kram!

2010-02-18 @ 19:08:43
Postat av: Anonym

Kan trösta dig med att jag inte heller har ätit någon semla.. glömde helt av det :)



puss till dig!

2010-02-18 @ 22:06:24
Postat av: Hune

... sen är jag ganska avundsjuk på att ni kan promenera runt i Paris istället för att äta semlor i överdrivet mycket snö :)

2010-02-18 @ 22:07:41
Postat av: Hune

blev konstigt nu.. det var jag som skrev: Kan trösta dig med att jag inte heller har ätit någon semla.. glömde helt av det :)



puss till dig!

2010-02-18 @ 22:08:35
Postat av: Banana

Åh, fint med färgglada porslinsdjur och franska promenader!

2010-02-19 @ 22:02:50
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Milla

Karin: Ja det kanske passar som en försenad 60-ârs present. En designad brandsläckare ât en brandskyddstekniker :) Nu vet jag ju inte om den hâller upp till hans starka krav pâ kvalitet och säkerhet, men snygg är den!! Sedan vâgade jag ju mig inte pâ att titta pâ priset, men det kanske man skulle göra nästa gâng, hihi.



Tack för att du tillhör skaran "trogna läsare", det värmer! Om ni har vägarna förbi Frankrike igen fâr vi se till att organisera oss för en träff!!

Kram



Hune: Det var väldigt vad du blev aktiv helt plötsligt..hela 3 kommentarer ;)

Jag vet hur vi löser detta...du kommer hit. Ta med dig nâgra semlor. Sâ blir det bâde promenad i Paris OCH semlor ;)

Kram

2010-02-20 @ 22:18:18
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

knäpp jackan tös, det är vinter ;)

haha...

ÅÅÅ vilken fantastisk affär!! Jag hade älskat att gå loss där inne =)

2010-03-01 @ 18:37:23
Postat av: lillasyster Sanna

ååå Jag hade älskat att gå loss i den affären!!

=)

2010-03-01 @ 18:39:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0