14 timmars sömn och morgonragg

Nu är det "lill-helg", jag är ledig i tvâ dagar. Skönt och välbehövligt. Har sovit sâ dâligt de senaste nätterna. I natt sov jag hela 14 timmar.....14 timmar! Antar att jag verkligen behövde det. Hade det inte varit för katterna hade jag sovit ännu längre men när de är hungriga gör de allt för att väcka en.

Just nu har jag besök av en man som byter ut vattenmätaren och jag är själv hemma. Han har redan hunnit fälla nâgra B-komplimanger som "Med en vacker kvinna som dig brevid kan man inte frysa". Skulle helst gâ och lägga mig igen men nu tvingas jag vara trevlig och le eftersom han är snäll och städar upp löven i "hâlan" ute i trâdgârden där huvudledningen gâr. Visste inte ens att vi hade en sâdan. Ska sâga av grenarna frân syrenen och röja upp alla löv runt omkring sâ jag slipper stâ där och se snäll ut nästa gâng. Ska man bjuda pâ en värmande kopp kaffe, eller kommer han ta det som ett "halva inne"?



Kommentarer
Postat av: Hune

haha, han skulle säkert ta det som ett "halva inne"... alltid jobbigt att veta om man har någon sorts "plikt" att småprata med hantverkaren/rörmokaren eller om man kan smita ut i köket och låtsas vara upptagen, vilket man helst vill...

2010-02-16 @ 16:57:50
Postat av: Banana

Haha, män alltså! Tycker att hantverkarmän speciellt är jobbiga, macho-attityd eller nåt. Kanske har jag bara fördomar.



Sushi var huuur gott som helst. Jag älskar ju fisk redan i vanliga fall.



Håller för övrigt med om att man kan vara lite alla

hjärtans dag-hjärtlig varje dag. Även om jag efter i år lärt mig uppskatta alla hjärtansdag för första gången.

2010-02-16 @ 17:17:34
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Ann Jeanette Novarino (Mum)

Hej mitt hjärta!

Förlåt att jag e dålig på att gå in här, men tiden räcker ibland inte till till allt som ska göras!

Känne du igen denna kommentaren?

Man ska jobba, handla, laga mat, städa, träna och sova, haha.

Sen har jag ju min kärlek, Robban, 30 mil bort å vi försöker hålla kontakten mest varje dag, nä faktiskt varje dag genom gomorgontelesamtal, sms, msn å gonattsamtal, hihi!

Mumsen e såååååååååååååå förälskad i sin Robert!

Alla hjärtansdag firade jag tyvärr själv, men vi tar igen det nu till helgen då jag åker på torsdagem. å stannar tills söndagkväll.

Men som Robban själv sa har vi hjärtansdag mest varje gång vi ses.

Nu blir det lite American Idol å att sticka klart en halsduk. Puss & Kram å hälsa alla i France!

2010-02-16 @ 22:32:39
Postat av: Robban

Hallå Camilla!

Ja det där med att bjuda på en värmande kopp kaffe hade man nog tolkat som du säger, hahaha

Jag får ju för egen del säga att jag är lyckligt lottad som hittat en superduperkvinna i Ann Jeanette som jag funkar toppen ihop med, enda problemet är att vi bor en bra bit ifrån varandra, men det finns ju lösningar på allt som sagt!

Alla Hjärtans Dag blev inte mycket firat för oss på just den dagen, men dock alla andra helger i princip :)

Vad jag har förstått så verkar du och dina syskon och mamsen din riktigt tajta och det är ju kanon trots att ni är så utspridda geografiskt.

Hoppas att vi får tillfälle att träffas i verkligheten snart, nu i helgen blir det middag hos oss i Kristianstad med min syster & svåger för första gången sen jag och Ann Jeanette träffades så det ska bli riktigt spännande.

Vi köpte ett minipingisbord till jul som vi använde för att köra en turnering med dina syskon i julas, och det bordet kommer nog att åka fram till helgen igen om vi inte blir för mätta efter maten haha :)

Ha det bäst så hörs vi säkert snart Camilla!

2010-02-16 @ 23:12:00
Postat av: Smaragdalena

Ha ha!! Vad rolig du är!! =D



svar: Om du gör om någon brosch till en ring... lägg gära upp en bild på din blogg, så man får se... =)

2010-02-17 @ 00:06:17
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: lillasyster Sanna

Huu det är hemskt att ha hantverkare på besök. Det känns lite skämmigt att bara sitta och glo på tv, eller surfa runt på datorn.. för man vill ju verka "så upptagen som möjligt" -annars känner man sig otrevlig och får dåligt samvete -för att man inte just -småpratar och hjälper till att hålla verktyg eler nåt haha..

En hantverkare som har en proffesionell inställning til ett hembesök, kan man nog vara trevlig mot -och erbjuda en kopp kaffe. Men skulle han, som "din" gör -börja att "flirta" så ska man nog låta bli.. Fast, i La France verkar ju var och varannan karl bete sig så -så det kanske inte är något onormalt eller burdust med det heller?! Där alltså.. Här, i Sverige -hade man la kunnat anmäla honom för sexuella trakasserier eller nåt, för det uttalandet.. haha ;)

Puss

2010-02-17 @ 19:23:44
Postat av: Milla

Hune: Ja, otroligt jobbigt! Jag smet iväg och skramlade lite i kastrullerna, hihi!



Mum: Ja, den kände jag igen ;)

Jag är sâ otroligt glad för eran skull!!! Kärlek är det finaste som finns :)

Puss



Robban: Skönt att fâ en "manlig" syn pâ det!! :)

Se ovan pâ mitt svar till "Mum".

Jo, vi är ju ganska tighta, nästan mer idag ân när vi bodde nära varandra. Sâ avstând behöver inte vara negativt ;)

Jag ser fram emot att ses och ta en och annan pingisturnering, jag med!

Kram



Sanna: Haha..tror nog att du kan ha rätt! Nu gjorde han ju inga närmanden utan körde pâ med den typiska ("franska") gubbraggningen.

Puss

2010-02-18 @ 00:10:14
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0