Saint-Valentin

14 februari och romantiken flödar världen över. Det är Alla hjärtansdag eller Saint-Valentin som det heter i Frankrike. Jag tycker nog att det är lite gulligt men samtidigt väldigt kommersiellt. Det är bra att man visar kärlek för varandra men synd att det ska behövas en speciellt utsatt dag för detta.

Det bästa skulle vara att man införde lite mer "Alla hjärtans dag" i vardagen för att visa sin kärlek och omtanke till sina nära och kära! Det behöver inte vara komplicerat. Nâgra ord, en gest kan räcka lângt. Sedan kan man ju piffa till det med en liten present, en bakelse, en blomma, choklad, ett glas vin eller vad man nu vill, om tillfället finns. Det gör det kanske idag, men vänta inte tills nästa ârs 14 februari för att visa din kärlek.

För mig brukar den här traditionen bara bli ett litet plus i kanten dâ mannen brukar vara duktig pâ att visa sin uppskattning och kärlek till mig. Idag blev det Champagne och tre-rätters lagat av mannen när jag kom hem ifrân jobbet. Jag hoppas att ni haft en trevlig alla hjärtans dag tillsammans med eran partner, familjen, släkten, vännerna eller vem/vilka ni nu spenderat dagen med. Skänker en extra tanke till dem där ute som suttit ensamma...

Kram pâ er!


Kommentarer
Postat av: lillasyster Sanna

Vad du är omtänksam =)

Jag håller helt och hållet med! Kärlek och hjärtan skall spridas påret om!!

Vi lindade in barnen i varsin pulka och drog dem till plajan, kollade på folk som fickade på isen och fikade "massäck"..Solen strålade på en klarblå himmel.

Sedan drog vi vidare till gymmäet där de fick vara med på "Djungel-gympa" tillsammans med 12 andra barn. Jätte skoj! Jag passade på att lapa lite "sol" i ett solarie =) Sedan var det dags att dra hemåt igen..pjuh -som tur var kom Christians föräldrar och hämtade upp barnen och pulkorna, så kunde vi gå själva hem. Vi anlände samtidigt som dem trots att de åkte bil... med sig hade de pizzor som de bjöd på + en massa presenter. De hade varit på IKEA =) Så nog blev det en härlig dag!!! Puss och Kram till dig

2010-02-15 @ 04:40:27
Postat av: M

Sv; synd att det bara inte är sådär vackert varenda dag ;P hehe

2010-02-15 @ 07:17:48
URL: http://madds.blogg.se/
Postat av: Jennie

Alla hjärtans dag här hemma hos oss firades med Ems andra kalas med mamma, pappa, syrran med familj och Tobbes bror Fredric! =) Vi åt gott och hade jätte trevligt! En härlig dag/kväll! =)



Vad fick du för god mat??? =)

2010-02-15 @ 09:44:59
Postat av: Bakfia

jisses vilken fin blomma! Den där skulle man kunna inspireras av och föra en fin cupcake!

2010-02-15 @ 10:19:11
URL: http://bakfia.blogg.se/
Postat av: Milla

Sanna: Vad mysigt det lâter speciellt "massäck" pâ playan med snö i solsken! Fâr mig att tänka pâ utflykter när vi var smâ :)

Lâter som en mysig hjärtedag!!

Puss&kram till dig ocksâ



Jennie: Jag fick kycklingsallad till förrätt, en typ av varma mackor (gratinerad baguette med bla chilikorvar, bacon och hemmagjord ketchup. Till efterrätt blev det Champagne och Tiramisu au chocolat!! Inte sâ dumt :)

2010-02-16 @ 11:55:16
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0