Les bus

Hemkommen efter en busstur tillsammans med John Blund.
Mânga stadsbussar här i Frankrike mâste vara konstruerade för att vara sâ obekväma som möjligt. Hârd, tunn sits utan vare sig nackstöd eller armstöd. Sâ fort nâgon sätter sig brevid känns det som man sitter pâ varandra. Om man nu kan sätta sig. Bussarna har en tendens att vara överfulla. Vissa stadsbussar har mer stâplatser än sittplatser. Ibland fâr folk verkligen trycka ihop sig för att dörrarna ska kunna stängas. Det värsta är pâ sommaren när man kan râka ut för en stâplats vid ledstângen. Tänk, en bar öppen armhâla mitt framför ögonen pâ en.

Jag brukar nästan försöka att undvika att somna pâ bussen. Man sitter ju sâ nära inpâ varandra och ingenstanns att luta huvudet emot mer än fönstret. Kan ju hända att man vaknar upp pâ nâgons axel...Har aldrig hänt i och för sig men andra har somnat mot mig bâde här och i Sverige. Vid sâdana tillfällen är det användbart med trânga säten. Man bara skickar en liten lätt puff med baken sâ fâr man vara ifred sen!

Är förresten extremt chokladsugen men orkar inte ta mig ut igen. Fâr bli en "Danette"(lite som chokladpudding). Sedan kryper jag nog upp i soffan tillsammans med katterna och sätter pâ en film.


Bilden hittades här.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack för att du röstade! hoppas att allt är bra med dig idag! kram

2010-02-24 @ 13:53:49
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Hej!



Tråkigt med bussresan!



Ja, jag måste verkligen göra ngt åt franskan! Ok, då var det bestämt :) Om jag inte kommer in på utbildningen i höst så åker jag till Paris ett halvår sen får jag fortsätta läsa här hemma för att inte glömma allt på en gång. Älskar franska romantiska filmer, så får lägga in en sån i veckan framöver, haha.



Ha det gott!

2010-02-24 @ 18:23:35
URL: http://secondhandliv.blogg.se/
Postat av: Smaragdalena

Jag vet inte vad det var... jag blev inte förkyld, men jag var totalt supertrött och var okontaktbar en hel natt +dagen därpå+ nästa natt.. Sen var jag knastrött igår och därför satt jag nästen hela dagen på internet, därav så aktiv på bloggen dan efter.. =)

Ja visst var den snygg, kepsen? Lägg gärna upp en bild om du hittar något liknande i frankrike...

Kram

2010-02-24 @ 23:45:47
URL: http://smaragdalenas-smaragder.blogspot.com
Postat av: lillasyster Sanna

Haha...fast...jag somnar nog nästan hellre på någons axel än med huvudet bakåt, gapandes som en fågelunge HAHA =) Åh jag köpte en god yoghurt på lidl här om dagen "stratiatella".. Det smakade som kall vitchoklad-kräm med mörka choklad bitar i.. Dom kallade det yoghurt.. Jag kallar det gourmé-dessert!! mm

Puss

2010-03-01 @ 18:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0