4-âr, födelsedagsfest och kryddad söndagstur

Helgledig, ända till tisdagmorgon dâ jag jobbar igen. Förra veckan flöt pâ. Kände mig seg och trött men nu har jag samlat ihop mina krafter igen. Förra veckan var det exakt 4 âr sedan som mannen och jag tog vârat "pick och pack" och flyttade till La France. Tänk vad tiden gâr fort egentligen. För fyra âr sedan kom jag hit och var en liten vilsen och nyfiken själ som kämpade sig fram med sprâket. Kunde inte ett ord fransk innan vi flyttade. Nu flyter sprâket pâ och jag har en massa erfarenheter, upplevelser och en ny kultur med mig i "bagaget". Vi skulle bara stanna ett âr men det blev tre därtill, och fler lär det bli!

Lördagen var en bra dag. Efter frukost tog vi oss en kaffe pâ en bar. Jag tog en noisette (expresso med lite mjölk) och passade pâ att ta en skraplott. Vinst!
Sedan hade vi besök av släktingar till mannen innan vi âkte pâ fest hos en kompis som fyllde âr. Festen var i en lägenhet med en "magnifique vue" över Paris nattliga sken. Försökte fota men bilderna blev inte sâ bra i mörkret. Vi hade riktigt roligt och ât en massa god mat.
Söndagen började med att ta med mannens lillasyster pâ en liten tur. Det blev nâgra stopp hos olika kusiner innan vi tog oss hem. Väl hemma fick vi besök av ännu nâgra släktingar till mannen. En rolig helg med andra ord!


Mannen och jag, jag med en kompis som väntar bebis, födelsedagsbarnet, den blivande pappan som passar pâ att festa till det regält...av fotot att dömma.


Jag pâ balkongen. Tyvärr ser det ut som vilken stad som helst pâ fotot...


Den här dök upp när vi var och tankade bilen. Ut hoppade beväpnade militärer...
Lite action som kryddade upp söndagsturen...


Jag och min "belle-sœur" Melissa

Kommentarer
Postat av: lillasyster Sanna

Då fick vi en familje weekend båda två då =)

Hur mycket vann du på din lott?

Puss

2010-02-08 @ 15:55:46
Postat av: Hune (så du inte undrar vilken Hanna :)

Ojojoj, har det redan gått fyra år! Vad menar du med "mer ska det bli" :)Du ska ju komma hem! Men kul att höra att du trivs såklart! :) Här är det kallt och svinhalt så man knappt kan gå.. jag har iaf äntligen börjat träna (trodde aldrig det skulle bli av, haha) och ska på yoga ikväll..

fin du är på bilderna!



puss

2010-02-09 @ 13:36:44
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag har också ett väldigt habegär till det linnet..särskilt nu när jag gjort skisser på det motivet på randiga linnen..ohh!



haha

2010-02-09 @ 22:24:25
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Milla

Sanna: Tänk dig...den hela summan 6 juuroo (som "AJ" skulle sagt) haha...men jag blev glad. Brukar bara bli 2 euro annars.



Hune: Tack!

Det kanske blir 4 till...tiden gâr ju sâ fort vet du väl?! Omtânksamt att du vill att jag ska komma hem iaf, it touch me!!

Yoga pâ ;)

2010-02-10 @ 21:41:39
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0