Lill-Söndag och biofilm

Redan onsdag även kallad "lill-lördag". För mig är det "lill-söndag" eftersom jag jobbade hela helgen. Det blev inte mycket annat gjort alltsâ. Fast början av denna veckan har varit riktigt mysig. Vi har varit "barnvakt" ât en liten pojke som brukar komma hem till oss pâ sina lov eftersom hans mamma är ensamstâende.

Nu var det ju inte lov den här gângen utan lärarna i skolan strejkade. Dessa ständiga strejker. Det gâr nästan inte en nyhetssändning utan ett strejkinslag och det är verkligen ALLA typer av yrken som strejkar, vissa mer oftare än andra. Senast var det lokförare, gynekologer och nu lärare. Inte för att jag tycker att det är nâgot negativt, tvärt om, man ska stâ upp för sin rätt till förbättringar. Fast jag kan ärligt säga att man kan bli trött pâ kollektivtrafikens ständigt upprepade strejker dâ de sätter flera tusentals människor pâ väg till arbetet i en svâr sits. Frankrikes befolkning mâste vara mästare pâ att strejka. Fâr se vilken yrkesgrupp det blir härnäst?

Igâr och idag har det regnat till och ifrân sâ vi har hâllt oss inomhus med filmer, matlagning, läsning, mys, bus och sâ har jag klippt hâret pâ pojken. Nu har han âkt hem till sig för imorgon ska jag jobba igen. Fast det blir bara tvâ dagar sedan har jag "lânghelg".


Vi var och sâg The Box (thriller/Science fiction) i förra veckan där bla Cameron Diaz har en av huvudrollerna. En mystisk box med en knapp dyker upp frân en man och huvudkaraktärerna stâr framför ett dilemma som kan fâ oanade följder. Jag tyckte filmen var intressant och spännande men den var speciell. Antingen gillar man den eller sâ tycker man att den är skit rent ut sagt. När man gick ut ur biosalen hade man en massa frâgor i huvudet...Fanns det en mening med filmen?...Vad var budskapen eller fanns det ett budskap? Var det att man skulle ta sig en moralisk tankeställare? Kanske var det detta som var just meningen med filmen, att man skulle ställa sig själv en massa frâgor, vad vet jag?

Filmen var snygg dâ den utspelade sig pâ 70-talet och det syntes verkligen i allt vad gäller miljöer, dekorationer, kläder och frisyrer. Riktigt snyggt (tycker jag som är ett fan av den tidens "ful-snygga" glamour)! Jag vill inte berätta nâgot mer om handlingen för jag tycker att man ska se den själv. Det är inget mästerverk som man ser 100 gânger om och om igen men jag kommer se den igen, pâ originalsprâk. Sâg den dubbad till franska vilket var ok men en film blir alltid bäst pâ originalsprâk.


The Box
(bildkälla: fr.moviepilot.com/movies/the-box)

Kommentarer
Postat av: Banana

Åh, jag blir helt störd av dubbad film, fast de kanske gör det bättre i Frankrike än i Spanien. För där verkar det som att det endast finns två personer, en man och en kvinna, som dubbar ALLA röster. Det låter bajs! =)

2009-11-26 @ 10:50:17
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: hallonmamma

Åh. ja det var ett tag sen :D Hur är det där borta i Frankrike? Börjar bli kallt där med eller? Ja, Kayleen har blivit så stor nu! Min "lilla" bebis.

2009-11-26 @ 20:20:10
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma

sv, skönt att de är varmare där! Bor ni i Paris eller är jag helt på vils nu?



Vilken söt kille förresten :D

2009-11-29 @ 20:01:03
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0