Fredagsröj, kattbesök och Trackslistan

En fredag full av röjning och âter röjning.
Inte festlig sâdan utan en mer skräpig och "ska-jag-slänga...eller spara-fredag".
Veckan har bara rullat förbi och nu är det helg och jobb som gäller. Helt ok för jag ser redan fram emot nästa veckas lediga helg. Igâr var vi hemma hos vänner pâ kvällen som bor pâ andra sidan Paris. Vi pratade en massa och helt plötsligt var klockan 2 och vi satte oss i bilen hem. Skulle köra hem en kille samtidigt och det resulterade i en lâng bilresa och svettningar. Bensinmätaren tickade nerât och vi hittade inte en enda tapp öppen. Efter att ha kört pâ lâgenergi och känt av flera konstiga ryckningar frân bilen hittade vi tillslut en tapp och precis när vi rullade in sâ stannade bilen. Snacka om tur!

Vi har fortfarande soliga fina dagar men jag är inte pâ hummör att njuta. Vill hellre sitta inne med en kopp thé och njuta med en filt och värmeljus. Filten kan jag ju stryka. I natt stängde vi av värmen. Solen hade legat pâ hela dagen med 16 grader. Jag vill ju ha sol, men det fâr gärna börja bli lite halsdukskyligt.


Annars har vi fâtt en katt pâ besök. Han förflyttar sig inte frân vâran trâdgârd. Vet inte vad vi ska göra. En kattunge pâ runt 6 mânader skulle jag tippa. Har hört oss för men ingen av grannarna vet nâgot. Fâr se hur det blir. Vill inte fâ honom hemma-tam här om han har ett hem som väntar. Nu är det ok att han är ute, men om det blir kallare fâr vi ta in honom om ingen vill kännas vid honom.

Ville lyssna lite pâ svensk radio förut. Hamnade efter ett tag pâ en sändning frân Tracks pâ P3, vilket förde mig tillbaka i tiden. Dessa helger när man bodde hemma och hörde Kaj Kindvall presentera det senaste som toppade Trackslistan. Man hade kasettbandspelaren berdedd för att spela in de lâtarna man gillade mest. De som fick hamna pâ dessa hemmamixade blandkassetter. "Det var tider det" som man brukar säga...
Nu blir det lite mer röj innan jag ska mysa med mannen och inta hans fredagsmiddag.

Närmare än sâ här kommer jag inte en röjarkväll idag...Jag tillsammans med nâgra av mina fina tjejer hemma. Bilden togs under mitt sverigebesök i oktober.


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm men går kanske se på nätet utan franska =)

kram

2009-11-20 @ 22:15:02
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: cornelia

haha, yes man får alltid en kick. :D

hoppas du får en trevlig kväll!

2009-11-23 @ 18:49:23
URL: http://itscornelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0