Sjuk mage

Sjuk...men lite bättre nu efter mânga timmars sömn. Började dagen med magont och flera toalettbesök sedan ett läkarbesök. Här i Frankrike mâste man ha läkarintyg frân första sjukdomsdagen. Förlorar inget i lön dâ det inte var en ordinarie arbetsdag utan en extra dag vilket känns skönt. Ledig imorgon och hoppas pâ en frisk dag dâ vi fâtt tillbaka sommarvärmen.
Sitter ute och skriver, temperaturen har nu gâtt ner till 20 grader och klockan har passerat 23.50. Tvingade precis i mig lite att äta samtidigt som jag tittade pâ en kvällshimmel full av vackra blixtar. Kändes konstigt för man hörde ingen âska och blixtarna var riktigt stora.

Efter att ha haft riktigt fint och varmt väder vände det i förra veckan. Sâ fort solen försvinner här plockas varma jackor och sjalar fram. Det var 17 grader i veckan och folk gick pâpälsade, men sâ är de ju inte vikingar heller, hihi.
Nu ikväll hör man grannar som sitter ute, spelar hög musik, grillar, sjunger (!) och njuter av kvällsvärmen. Pâ gatan promenerar ungdomar runt i sina smâ kompisgäng och det spelas fotboll.
Imorgon är en röd dag och Frankrike har vaknat till liv igen!


Ett fint träd som växer i grannens trädgârd upp över ett uthustak. Visst ser det trolskt ut?

Nu ska jag svara pâ kommentarer sedan sova, hoppas pâ en frisk solig dag imorgon.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Sanna

Vad tråkigt att du blev dålig :(

-Du har iaf ett otroligt vackert träd att beskåda!! Såg typ photoshopat ut haha!

Jag ligger i sängen och skriver med två små pojkar bredvid, som börjar att vakna till liv :)

Christian jobbar i dag så vi får ta hand om oss själva. Myspys:)

Hoppas att du är återställd -nu eller snart!!

Puss och kram

2009-05-08 @ 07:17:25
Postat av: Milla

Sanna: Nu mâr jag bättre, med typ 12 timmars "nattsömn" bakom mig (vaknade nyss).

OBS trädet är inte photoshopat...har inte ens photoshop pâ min dator. Har ingen plats kvar...lânar mannens (hihi) dator för sânt. Bara solkontrast(därav vit himmel), naturligt fint träd och en "bra" (harkel) fotograf...hihi. Myspys helan dagen, lâter härligt! PUSSAR

2009-05-08 @ 12:53:04
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Hanna

.. du hade väl en sked i ett glas att klinga med så du kunde få assistans av mannen när du var sjuk hoppas jag .. haha! "De ble djettedoa negeballa"..



kram!!

2009-05-08 @ 15:14:57
Postat av: Mormor Anita

Stackars dig som är sjuk! Skadade min ena stortå när vi var i Holland och mötte våren, eller var det kanske sommaren? Blommor över allt och i Amsterdam kanaler överallt. Tyvärr regnade det där. Vi var på ett diamantsliperi - där regnade det inte - och jag köpte mig en snygg ring. Där rök hela månadens pension! Men vad gör väl det om hundra år! Det är värre med tån, som dom nu har måst dra av nageln på. Det var läskigt och ser äckligt ut, tur du slipper se den. Krya på dig. Tusen kramar sänder jag dig från din gamal mormor!

2009-05-08 @ 18:37:29
Postat av: Smaragdalena

ÅHH, vilka underbara blommor!!!





Svar: ÅÅÅh TACK, snälla söta!! Ja ibland kan det också va jobbigt... att "folk" faktisk inte(förståeligt nog) förstår hur dålig jag faktiskt är... men samtidigt VILL jag ju inte sjuk ut, heller!!

(En riktig sommarlåt, eller hur?)

Kram



2009-05-11 @ 18:26:57
URL: http://www.smaragdalena.blogspot.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Åh tack Milla för de där raderna! Det värmer och är jättekul att läsa dessutom.



Ja, jag blir med 28 i år och det känns ju så himla övervuxet vilket jag inte kan förlika mig med i tanken att jag är eller skulle vara..men det kanske är sant som de säger - man är blott så gammal som man känner sig?

Jag tror jag stannat mellan 19-22 nånstans.

kram

2009-05-12 @ 10:09:30
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0