Svett, loppis och röda axlar

Ojojoj...vilken härlig dag! Het men underbar. Igâr morses sa de pâ radion att det skulle regna idag. Svensk som man är anpassar man ju alltid "kläder efter väder". Converse, strumpor, svarta stuprör, t-shirt och kavaj pâ det. Nâr jag kom ut frân jobbet var det som att stiga in i en bastu. Möttes av 30 graders värme och kroppen kokade i min "regn-outfit". Ringde mannen som genast fick komma och hämta mig med ballerina och ett linne i högsta hugg. Vi âkte och köpte färska jordgubbar (ja, jag vet...idag igen) .

När jag kom hem blev det till att dra pâ sig en sommarklänning innan vi drog vidare pâ loppis tillsammans med en kusin till mannen. Det var svettigt värre att gâ där i 33 graders sol...utan solkräm skall tilläggas, dâ jag trodde att den lâg i handväskan. Nu är axlarna röda och fina.
Hittade nâgra riktiga fynd idag, favoriten en 70-talsklänning med blommor och volanger. Loppisar här är riktigt roliga. Det finns mycket nytt till bra priser men även gammalt. Pâ mina klädfynd satt prislapparna kvar men priset jag betalade idag slog allt, ca 2 kr för en klänning och tvâ stickade tröjor. Jag handlade stickade tröjor i över 30 grader..är det normalt, hihi?! Mannen hittade nya högtalare att koppla in till datorn som fortfarande lâg i originalförpackningen.
Efter en svettig loppis tog vi en cabad tur in till Paris. Det var svalkande gott.
Nu har klockan passerat midnatt och det är 24 grader. Hoppas pâ en lika fin dag imorgon!


Svettigt... Pâ loppis med mannen och kusin Martial


Delar av Paris






Kommentarer
Postat av: Hallonmamma

Åh så kul! Vill också bo där!! Vart kommer din man ifrån? :)

2009-05-25 @ 15:49:57
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ja, hon växer allt för fort! :)

Har vart inne på www.designadinblogg.se och fått en massa tips på vad man kan göra med sin blogg, så jag satt och mixtrade lite och resultatet blev väl helt ok tycker jag :) Så gå in där om du vill göra en massa skoj med bloggen!

Puss O Kram!

2009-05-25 @ 19:13:01
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Linda

Kan tänka att det är mysigt o vi vil lse mera bilder!!!lätt!Saknar du inte Sverige?



2009-05-25 @ 20:15:14
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Sanna

Wow siss!! Jag gillar verkligen bilden med dig och "mannen" -Vilken axel du visar!! Nu du! Tränar du mycket??! haha :)

Varför hittar vi inga sådana fynd när vi e med på marknad..? Det får vi allt se till att gör anästa gång jag (eller VI) kommer.. Som tur e gillar Christian att shoppa och strosa i affärer :)

2009-05-25 @ 20:48:06
URL: http://chrillesanna.blogg.se/
Postat av: Jennie

Men åhhhh, kan ni inte skicka hit lite värme också!!!

Vad mumsigt med jordgubbar! Såg att de hade det på ICA igår (Bennys jordgubbar) de kostade ju för fasen 99 kr/kg!!!! Skamligt!

KRAMAR!!!!

2009-05-26 @ 10:47:26
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: hanna, den lite bättre;)

kul att fynda på marknad, själv har myrorna blivit mitt nya ställe..att shoppa på alltså, men det fattar du la:)



jag drömde om dig inatt, att du skulle vara här i alingsås på din födelsedag?! för det var väl en dröm va, eller?! haha



ha de bäst!! kram KRam krAmjam

2009-06-02 @ 18:28:53
Postat av: Milla

Hanna, den lite bättre: Secondhand är alltid roligt. Älskar när man hittar roliga och snygga prylar! Min favorit här hemma är ett stort svart panterhuvud som jag fyndade pâ loppis för tvâ âr sedan!



Jag kommer inte att fira min födelsedag hemma i Sverige dessvärre...det fâr nog bli till nästa âr.



Kram

2009-06-10 @ 19:01:51
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0