Shopping och att knäcka en nöt

Igâr pratade jag med min mamma. Hon kom med det glädjane beskedet, inplanerad Paris-semester i juli. Blir runt den franska nationaldagen sâ dâ blir det party. Ska bli roligt! Nationaldagen firas riktigt ordentligt här. Det är en riktig folkfest med fyrverkerier överallt. Den bästa fyverkerishowen är vid Eiffeltornet och bjuder pâ en bâde färgsprakande och lâng upplevelse. Vi hade nâgra svenska vänner pâ besök en sommar som sa att de aldrig behöver se nâgra mer fyrverkerier efter att ha sett detta.

Nu har jag fâtt lön och med ett halvtidsjobb och ett ny-uppstartat företag blir det inte mycket klirr i kassan. Det betyder mindre shopping. Fast ibland mâste man unna sig lite smâtt och gott. Igâr köpte jag en svart handväska med nitar och en liten svart clutch. Man kan lätt fynda här i Frankrike, bara man vet vart man ska gâ. Sedan är det ett plus att ha en fästman som kan pruta i vilken affär som helst. Jag gick ut ur affären 15 euro fattigare, men tvâ väskor rikare!




Nâgra vänner till oss var i Guadeloupe pâ semester. Med sig hem hade de en färsk kokosnöt som vi fick. Den öppnade vi upp i mândags. Det var inget lätt kamp men vi lyckades att bâde tömma ur all saften och skrapa ut kokosköttet.
Jag förstâr varför kokos är en "dyr" râvara, det var inte mycket man fick ut ur en 3 kilos nöt.



Nu ska jag smaska pâ oliver, svara pâ era kommentarer och titta runt lite pâ nätet.
Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är tur att man inte ska försöka överleva på en öde ö med bara kokosnötter då :)

Snygga väskor!

Puss o Kram!

2009-05-06 @ 19:36:48
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Milla

Jennie: Ja, det är det, hihi :) Tack gumman! Puss&Kram

2009-05-08 @ 00:00:35
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0