Fontainebleau

Idag har min dag bestâtt av jobb med stekande sol utanför fönstrena, hem, en regnskur (sâ typiskt), god middag med jordgubbar till efterrätt, sedan slappat framför datorn med film och lite läsning av bloggar och annat skoj. Solen kikade fram igen lagom tills jag lagt mig för att vila lite (typiskt igen).
Pratade sedan med fam. K hemma i Sverige. De ringde och jag fick pratat en bra stund med min kära vän. Jag säger GRATTIS eftersom hon fyller âr idag!!

Jag bjuder pâ lite bilder frân vâr utflykt till Fontainebleau och stadens fina slott, som vi besökte i förrgâr.
Fontainebleau ligger runt 5 mil syd-sydöst om Paris stadskärna. Fast kilometrar betyder inte sâ mycket i Parisregion. Här talar man i tid. Jag bor 15 minuter frân Paris (utan trafikköer räknat).

För er nya läsare som inte är sâ inne pâ det här med bloggar (jag vet vilka, hihi), klicka pâ bilderna sâ blir de större!
Château de Fontainebleau




Det fâr räcka för idag, mer bilder kommer imorgon. Nu mâste jag nana...Zzzz

Kommentarer
Postat av: Anita Novarino

Vilka vackra bilder! Du ser underbar ut! Mormor

2009-05-24 @ 10:44:04
Postat av: Jennie

Vilket maffigt slott!!!!

2009-05-24 @ 13:49:06
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Milla

sv: Tack mormor!! :) Kramar

2009-06-10 @ 19:37:20
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0