Taggtrâds hals, 6 ârs jubileum och en snart hemkommen "man"

Idag vaknade jag med halsont. Sâ typiskt. Har väntat pâ den här dagen hela veckan och sâ gâr man och blir sjuk. Mannen landar pâ Parisflygplats, Roissy-Charles de Gaulle klockan 19.00. Ville ju möta upp honom fräch som en nyponros dâ det inte är vilken dag som helst idag. Det är nämligen exakt 6 âr sedan som vi träffades pâ Sticky Fingers i Göteborg och vâra liv kom att förändras. Tiden gâr fort. Tänk den dagen hade mannen ingen aning om att han skulle stanna i Sverige och att jag sâ smâning om skulle bli "fransyska". Det är det som jag gillar i livet, man vet aldrig vad som väntar. Livet bestâr av portar som öppnas och bakom varje port väntar nâgon nytt och spännande.


Taget i USA, Atlanta pâ (den numera ombyggda) arenan där sommar OS utspelades 1996.
Vi var där och tittade pâ baseball under vâr USA trip, sommaren 2008.

Tittade pâ Eurovision song contest igâr kväll tillsammans med mina "svärföräldrar". De sympatiröstade pâ Sverige, men vad gjorde det...Norrmännen har regäla anledningar att dricka skumpa denna helgen. Först gâr de och vinner Eurovision, sedan är det nationaldagen som de är kända för att fira regält.
Idag fyller även en vän till mig jämnt. Fâr se om jag känner mig tillräckligt pigg för att kika in hos henne.

Idag till râga pâ allt är det mulet, blâsigt och trist. Pratade precis med mannen och i Stockholm skiner solen minsann. Här fâr jag nöja mig med 17 grader men ingen sol. Föredrar ärligt talat lite kallare och sol...men vädret râder ur mina makter sâ vad kan jag göra ât det...?!

Nu ska jag kurera min taggtrâdshals och ha lite hemma-skönhets-spa-tid, sâ jag i alla fall kan lâtsas vara en nyponros ikväll när jag möter upp mannen.





Kommentarer
Postat av: Linda

Bloggar du från Frankrike??coolt!

2009-05-17 @ 14:08:29
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ja..jag drömmer ju franska drömmer ständigt..vill åka till paris...åhh!



hopas nu du hittar nåt i shoppen =)

kram!

2009-05-18 @ 08:45:34
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Lillasyster Sanna

Stackars syster :( Hoppas att du repar dig snabbt!

Men grattis till erat jubileum!!

Sex år....ja säger så det...

Som du säger -så mycket kan hända. Men jag tror att man måste ha ett ganska öppet synsätt för att lyckas att ta tillvara på de ögonblicken som kan komma att förändra ens liv. Tillvaron förändras bara om man tillåter den till det. Jag tror inte på slumpen. Som mamma säger "Det finns en mening med allt som sker" :)

Det är väldigt roligt att tänka "tänk om inte jag hade" -och fantisera om hur livet hade varit om man inte hade missat den där bussen, om det hade varit något på tv man ville se i stället för att gå ut den där kvällen, om colan var slut på ica så man var tvungen att gå till den andra affären....osv" osv.. Det bästa med att tänka så är att man nästan alltid känner sig positiv med hur det blev!! Vilken tuuuuuur att - :) :)

Livet är bra härligt ändå!

Trots att det är hundratals mil mellan oss är jag glad. Att du har det så himla bra med ditt liv!!



Vi var föresten i Gbg i lördags och hittade en jättefin baota-tavla över Paris som vi ska köpa :) -men den kräver typ ett släp eller ett lastbilsutrymme för frakt haha



Puss och Kram



2009-05-18 @ 14:06:03
Postat av: Linda

Åh tack så mkt!Ja en liten som Heter Texas han är en Jack Russel/dvärgpinscher & Greven som är en Dobbermann. Hur komemr det sig att du hamnat i Frankrike, berätta!Är så nyfiken hur e det att bo där, vart bor du??

2009-05-18 @ 19:05:15
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

åh det vore sannerligen underbart..med guidning i Paris!

oh lalalala

2009-05-18 @ 23:27:48
URL: http://garderobsgrubbel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0