Hemkommen "man", dalahäst och Sushi pâ det

Nu har jag fâtt hem bâde mannen och kameran. Känns skönt. Fick även hem en liten Dalahäst pâ köpet. Har aldrig ägt nâgon. Den passar bra bland de andra sovenirerna som vänner och familj har en förmâga att ta med sig! Ibland känns det som man blivit svenskare än vad man var hemma i Sverige med alla dessa flaggprynader, Luciatâg, Sverigeböcker, midsommarstâng och nu en Dalahäst.



Mannen kom hem igâr kväll. Hade tänkt âka med och möta upp pâ flygplatsen men "svärfar" fick âka själv. Fanns ingen plats över i bilen med alla väskor och filmutrustning. Hade städat och gjort mig fin trots min förkylning och det var uppskattat! Det blev kramkalas sedan en sväng för att grattulera vännen som fyllde jämnt. Med târta, en massa prat och nâgra drinkar pâ det, sâ glömde jag snabbt bort att jag var sjuk.



Idag firade vi vâr "6-ârs dag" tillsammans med ett besök pâ en Sushi restaurang. Mums, vad gott det var! Sedan hälsade vi pâ en kusin med familj till mannen och där blev det en öl och Sverigeprat. Jag har intalat mig att det inte gjorde sâ mycket att jag inte kunde följa med till Sverige men när jag har tittat pâ fotona saknar jag mitt gröna, sjörika land lite faktiskt. Fast det hade kännts lite konstigt samtidigt att âka "hem" och ändâ inte vara hemma. Mannen var ju mest i Stockholm och jobbade. Fast det blir nog en tur till Alingsâs och Mellby sâ smâning om, men när vet jag inte.
Nu ska jag kurera mig med C-vitamin för imorgon väntar jobbet och en tur inne i Paris efter det!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ah men gud vad spännande!Mysigt Frankrike, men de är ju bara för otrevliga folket där nere ibland alltså,hehe dåliga på engelska e dom med;)

Jo jobbar du där med då?Åh berätta nu blir jag så nyfiken så jag håller på att döS

2009-05-19 @ 18:23:40
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, det e ju SÅ gott med sushi!!! :)

Tack för din fina kommentar i min blogg! :)

Saknar dig så mycket!!!!

Puss o Kram!

2009-05-19 @ 20:52:07
Postat av: Jennie

Jajemen, det var jag! :)

2009-05-20 @ 12:05:29
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Lillasyster Sanna

Ja du e rätt svenni av dig haha

-Du är iaf oftare på IKEA än vad en annan är! :)

2009-05-22 @ 07:09:11
URL: http://chrillesanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0