Ensam...eller nästan ensam

Nu är jag frisk som en..vad är det man säger? Frisk som en nötkärna?
Har avbetat en sovande dag och tre arbetande sedan jag skrev sist. I gâr morses flög mannen till Sverige tillsammans med en filmare. De ska göra reklamen som ska visas för potentiella kunder. Jag kan inte fâ ledigt sâ jag fâr snällt stanna hemma. Fâr ta tillfället i akt och vârröja lite. Mâste gâ igenom min garderob och alla mina skor. Det mâste rensas och sommarkläder ska fram.

Pâ tal om kläder sâ var vi och inhandlade en ny liten resväska i söndags till mannens trip som gâr som handbagage. Ja, han kan ju resa med hela sin packning i kabinen. En annan kommer ju alltid över 10 kg sâ det är ingen idé.
Jag hittade tvâ gulliga, billiga t-shirts som kommer bli fina sâ fort solen kikar fram igen. Den ena var pâ herrarnas och med lite saxarbete kommer den bli riktigt fin! Lägger upp bilder sâ fort kameran kommer hem igen. Ja, för den fick ocksâ âka med pâ resa sâ det blir inget fotande pâ en vecka.

Mina pojkar

Nu sitter jag här ensam...Vad drastisk jag är. Jag har faktiskt min lilla misse brevid mig. Nu när jag är vaken sâ sover han. Halva natten busade han, hoppade runt och gjorde allt för att väcka mig sâ vi kunde leka tillsammans. Sedan kastreringen är det som han blivit kattunge igen. Han har fâtt tillbaka sitt bushummör och vill gosa extra mycket. Det känns bra dâ han var lite förvirrad den första veckan efter operationen.

Igâr pratade jag med mamma igen och nu ska hon boka biljett. Det ska bli sâ roligt!
Efter jobbet tog jag bussen till ett köpcentrum för att inhandla lite smâsaker och skicka brev. Hittade ett modemagazine,  Gala, med Chanel som specialtema därav fina fotorepotage. Man fick en film pâ köpet, Le diable s'habille en Prada (Djävulen bär Prada). Hade tänkt ha en riktig myskväll igâr med snacks och tjejfilm men sâ mycket blev det med det. Somnade med kläderna pâ när jag bläddrade igenom mitt nyinköpta magazine. Vaknade klockan tre dâ katten satte igâng.


Mamma och jag, under mitt Sverigebesök i vintras

Nu blir det café noisette (expresso med mjölk), naturgodis och filmtime.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Sanna

Haha typiskt dig att somna med kläderna på :)

Jag hade gärna annars varit med på den där tjejkvällen...saknar det med dig!!



På Christians initiativ ska vi skapa en blogg tillsammans :)

Haha -trodde aldrig att killar var intresserade av att blogga men det var ju hans förslag!! Kul! Den kommer nog mest att handla om träning....då det är typ det vi mest ägnar oss åt :)



Kul att mamma åker ner till dig! Nästa år, då ska jag inte göra någon tävling. Har jag redan bestämt. Då lovar jag att komma och hälsa på :)

Å vad jag längtar redan nu haha!!



Puss puss

2009-05-13 @ 07:36:07
Postat av: Milla

Jag har faktiskt slutat att somna av utmattning pâ det viset...har ju en "man" som passar upp pâ mig och som "skickar" mig i säng när jag börjar nicka med huvudet. Fast nu är ju inte han här, utan i kära Sverige...sâ dâ faller man visst tillbaka i dâliga mönster ;)



Vad roligt att ni ska börja blogga!

JAAAA....kom hit för tusan...vill ha systersmys med vin och film, dansuppvisningar pâ bussen, försvara mitt kött och blod frân flirtande fransmän, äta ostar och dricka champagne...ja allt det där som hör till när systeryster kommer pâ besök :) PUSS

2009-05-13 @ 17:17:28
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0