Solen lyser..himlen är blâ..Vad det är skönt att leeva dâ!!

Ja den sângen (se rubriken) sjöng jag nog när jag gick pâ dagis senast...fast den passar bra dagar som dessa!

solen skiner med blâ himel




Nu har jag gjort min helg och är ledig i tvâ dagar. Känns skönt för jag behöver verkligen röja ur lite i min garderob. Dags att hänga undan vinterjackor, plocka fram vârskor och för att inte tala om att röja bort alla varma mysiga stickade koftor. Den här vintern som varit blev inte som de andra jag varit med om i Frankrike. Fast nu när jag har bott här i tre âr var det roligt med lite "riktig" vinter även om snön töade bort direkt. Jag var nog den enda som tyckte det...
Det blir verkligen kaos här sâ fort det ligger lite vitt pâ backen. All flyg och busstrafik stängs av. De fâ saltbilar som finns hinner ut lagom tills att snön börjat töa bort. De människor som tror att bilen ska lyda pâ samma sätt som en vanlig dag hamnar lite här och var pâ vägarna. Efter ett snöoväder stâr det krachade bilar överallt. Man använder inte vinterdäck här. Det hör inte till vanligheterna med en sâdan "hârd" vinter. Jag kan inte lâta bli att skratta när man hör i folkmun om denna hemska vinter...ja, dom skulle âka en sväng till norden vintertid!

I förrgâr var jag hos grannen en sväng. Drack kaffe och pratade om livet. Vi bestämde att jag ska följa med pâ en utställning inne i Paris till helgen. Ska bli kul! Sedan kom det besök, en släkting till min fästman med sina barn. De var sâ söta! Den yngsta pojken kunde inte sitta still en sekund. Här säger man att "mixade" barn blir energiknippen som springer runt mer än vanligt...vare sig detta stämmer eller ej, sâ var det i alla fall fallet, puh!

 
                                                                
 Hos grannen...                  Barnbesök...

Idag har jag inga speciella planer än sâ länge. Ska kanske klippa gräset och röja lite...roligt va, haha!  Ikväll kommer en vän över en sväng sâ blir nog lite drinks eftersom jag är ledig.

Ha en bra dag!!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Sanna

Nu är våren här också. Eller i detta land kan man bli lurad att tro det många gånger, men så kommer en släng snö. Å sen e de vår. Sen kommer snön...osv.. Mars-april väder även kallat. Men i dag var en sån där dag. När grillen gärna har premiär. När alla som har tid över tar på promenadskorna. När lökar planteras och bilar tvättas. När man kan möta oväntade leenden från okända människor :)

2009-03-17 @ 19:55:20
Postat av: Milla

Vad härligt Sanna! :)

2009-03-19 @ 01:46:07
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: "syster Karin"

... upp i topp med allas humör, ja det är det som susen gör :)

Otroligt vad sån't kan sitta kvar i hjärnan efter drygt 20 år...



Kram :D

2009-03-20 @ 18:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0