Skoskav, lite historia och helgjobb...

Jag har svarat pâ era senaste kommentarer! Roligt att jag hade fâtt flera stycken. Ju mer kommentarer desto roligare blir det att blogga!! ♥
Det gör ont att vara "affärskvinna" haha. Jag har skoskav men är glad efter tvâ dagar med möten och pappersarbete.
Nu har jag skrivit klart lite pappersarbete och ska ta det lugnt med TV och lite mat. Imorgon startar tre-dagars helgarbete. Jag gâr av pâ mândag. Känns trâkigt men samtidigt sâ är jag ju ledig i tre dagar istället nästa helg!

Mamma skrev en kommentar under mitt inlägg "Vâr" som publicerades den 11/3-2009.
"Grattis gumman till din fasta tjänst. Så gla för din skull. Min chef sa just till mig härom dagen att Du har ju gjort en så kul o bra grej som stuckit från kalla Sverige o vågat bosätta dig i ett annat land o nu talar deras språk flytande. Ja jag e verkligen stolt över dig min goa dotter.
Mum Love U"


Ja, det är nu tre âr sedan som jag lämnade mitt Sverige. Efter lâng betänketid och med ett godkänt friâr i handen började vi packa ihop allt vi ägde. Gjorde oss av med en hel del men sparade det som kändes viktigt. Det var ett tungt jobb dâ det inte handlade om nâgon flytt till en nytt boende utan ett nytt land. Vi hade samlat pâ oss en hel del efter tre âr tillsammans under samma tak. Det rensades, skänktes och packades i ett. Fick enorm hjälp av vänner och familj.
Efter mânader av pappersarbete och packande bar det av den 4 februari 2006 mot det nya livet som väntade i Frankrike.
Jag möttes av ett varmare klimat, nytt sprâk, god mat och en "ny" familj. Vi flyttade välkommet in i mannens familjs lägenhet. Under de tre âren har det hänt sâ mycket, har sâ mycket olika erfarenheter och upplevelser med mig. Jag har lärt mig sprâket och har nu ett fastjobb. Bor i en studio som vi renoverat själva i ett litet gulligt samhälle utanför Paris. Är nu fokuserad pâ ett projekt som vi hoppas ska leda oss längre fram i livet!
(Tack mum förresten, Love u 2)

Här har ni ett foto pâ mina skor som gett mig en regäl skoskav efter springande fram och tillbaka pâ flygplatsen CDG. Ska man vara fin fâr man lida pin...Katten gillade att ha dom som kudde igâr kväll i alla fall, hihi

katten sover pâ mina skor

Nedan: ett kort pâ mannen uppklädd för jobb pâ vârat projekt!

Isma i fin kostym

Sâhär mysigt hade vi det sent igâr kväll! Stannade till hos mannens kusin för mat och slappande framför TV:n. Tro det eller ej...de visade Henning Mankell's Kurt Wallander dubbad till franska, haha. Var lite roligt att se! Bilden blev dâlig dâ jag tog pâ en "vanlig" TV, men känner ni igen Krister Henriksson (Kurt)?


Dubbad Wallander visas pâ TV:n

Nu blir det lite mat sedan ska jag sova!
Ha en bra helg och parta lugnt...glömde nästan att det är fredag eftersom jag jobbar.


Kommentarer
Postat av: Ann Jeanette

Snygga skor köpte nått liknande förra helgen men det blev kallt igen så jag har inte fått inviga dem.

Kristina o Jocke är på besök o ska stanna tills söndagen.

Imorgon shoppar vi o dricker vin o går ut o käkar.

De tyckte min lägenhet va jätte fin, kul!

Saknar dig gumman!



Puss från mamsen

2009-03-28 @ 02:14:57
Postat av: Ann Jeanette

Jag köpte liknande skor på rea förra helgen för 240:- men det har blivitt kallt igen så jag har inte använt dem än.

Jocke, Kristina o Skrållan e på besök o stannar tills söndag.

Vi ska ut o shoppa imorgon o gå ut o äta, mysigt!



Kramar i massor

2009-03-28 @ 02:22:27
Postat av: Jennie

Men guuud, så söt katten är!!!

Och så stilig Ismael är i kostym! :)

Tobbe hälsar!

PUSS!

2009-03-28 @ 16:33:47
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Hanna

När får man vet då milla :) ? Vad det är ni gör för spännande. Snygga skor! haha Busan har också nån konstig förkärlek till hårda kanter som huvudkudde.



pusspuss

2009-03-28 @ 16:50:51
Postat av: Milla

Mamma AJ:

Ta pâ dig yllestrumpor ;)

Hoppas ni hade mysigt! Kram



Jennie:

Ja, visst är katten söt :) Hoppas det gâr bra med era katter tillsammans med lilla Emelie?! Ismaël bugar och tackar :) Hälsa tillbaka! Kram



Hanna:

Är du nyfiken? hihi Tack, men de var inte sâ bekväma tyvärr, iaf inte att jobba i. Jag vet inte vad katter har för konstig "cruch" pâ kanter och smâ lâdor..tydligen gillar de när det är sâ obekvämt som möjligt :) Kram

2009-03-30 @ 20:57:40
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0