Nystartad blogg

Sâ har jag dâ gjort det,efter flera vänners begäran...startat en blogg!
Nu kan ni följa min vardag här i Frankrike när ni vill, bra va?!

Kan ju börja lite kortfattat med att berätta att vâren är här. Runt 10-16 grader om dagarna med strâlande solsken, härligt!
Har varit ledig i helgen. Sâ det bev utgâng i fredags pâ en riktigt rolig club med 5 olika dansgolv, Le Metropolis!
I lördags var vi pâ vernisage, dâ en kompis äntligen skapat ett eget designföretag "Atypik by Maxo" efter nâgra ârs slit med studier i London, roligt!
I söndags âkte vi pâ en marknad i Paris (17e) "Les Puces de Saint-Ouen" vid Clignancourt. Det är en marknad med allt i frân loppis med secondhand till antikviteter, handgjorda ting till nya modekläder, skor, värkor och smycken. En del av marknaden är utomhus men det finns även smâ butikern. Marknaden sägs vara den största loppisen i världen. Riktigt roligt!  Jag fick ett par snygga skor och en middag kvinnodagen till ära!
Hur firades internationella kvinnodagen hemma i Sverige?
Här var det TV-repotage som hyllade kvinnor, utställningar, konserter och annat skoj för att uppmärksamma "vâr" dag tjejer!
Idag är jag ledig men har "städdag" dâ det börjar bli lite kris med tvätt och tidningar som har en förmâga att växa i högar. Fast det bir nog en promenad när min "man" kommer hem frân jobbet. Vem kan stanna inne hela dagen när solen skiner ute? Nu ska jag mumsa lite pâ en fruktsallad innan jag tar tag i stöket.
Bilder frân helgen kommer i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!!! Vad roligt att du äntligen börjat blogga!!! Ska bli jätte skoj och läsa om ditt liv i Paris! Massa pussar o kramar!!!!

2009-03-09 @ 15:58:20
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kul att man kan ha lite koll på dig nu :)! pusspuss

2009-03-09 @ 17:38:45
Postat av: lillasyster Sanna

Riktigt snygga skor du fått!! Önskar jag kunde gå i sånna... Kvinnodagen i sverige? Har den varit? haha nä ja skoja bara -jo då den firades med pompa och ståt!! -I säkert två helsidor i alla tre kvällstidningar med artiklar om kända kvinnor som gjort något "bra". Fanns säkert evenemang för dem som ville. Men än så länge klarar jag mig alldes för bra på egen hand för att kunna sympatisera med "de stackars stackars kvinnorna i sverige". Internationella människodagen hade jag mer kunnat stå för. Lika behandling för alla oavsett kön! Oj nu fick du nästan en liten underblogg här :) Jätte kul ska de bli att läsa om dig i din vardag!!! Puss å Kram

2009-03-10 @ 00:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0