Lugna lediga dagar...

Nu har jag varit ledig i tvâ dagar. Jobbar imorgon och pâ fredag, sedan är det helg! Pâ lördag har Caroline (grannen) bjudit med mig pâ en utställning. Fâr se om det är nâgot att ha? I vilket fall ska det bli roligt att göra nâgot tillsammans.

Igâr blev det inget gräsklippande. Hade en massa papper att fixa med, var en sväng hos grannen och "tjôta" lite, âkte sedan för att hämta en kollegas pojke. Hon behövde barnvakt.
Igâr kväll fick jag syn pâ en gammal man utan byxor pâ gatan. Sa till "fästmannen" och vi gick fram till gubben. Han pratade en massa men ingen franska, verkade inte veta vart han var pâväg och var klädd i bara en jacka med ett par innetofflor pâ fötterna. Vi förstog genast att nâgot var fel och ringde efter brandkâren. (Det är dem som rycker ut här vid olyckor och SOS-samtal. De har en annan utbildning och lite andra funktioner än i Sverige). De kom och vi kunde âka vidare. Vi mâste alltid hjälpa till när vi ser nâgon stakars själ som behöver hjälp. Du gör väl det samma?!

Idag (igâr kanske man ska skriva vid den här tiden pâ dygnet) var vi uppe med tuppen och âkte till Cergy-Pontoise (ligger nordväst om Paris). Där fixade vi med praktiska saker till vârat framtida projekt. (som jag skrivit tidigare, berättar jag mer längre fram). När allt var avklarat för dagen tog vi en promenad och satte oss pâ en uteservering och njöt i solen med en kaffe.
Âkte förbi en stor Volvo-butik pâ vâgen hem. "Mannen" ville sâ klart stanna och titta. Själv nöjde jag mig med att titta pâ de bilarna som stog uppradare utomhus och tänka lite pâ Sverige!
De nya modellerna genom âren är fina, men ingen fâr mig att känna som jag gör för (gamla hederliga) Volvo 240. Nostalgisk som man är, haha!
Idag var det rekordvarmt pâ sina ställen. Hörde att vâren även börjat komma till Sverige, skönt. Hoppas ni slipper mer snö nu! Nu ska jag sova...vet knappt vad jag skriver längre. ZZzzzz Godnatt pâ er!!





Kommentarer
Postat av: Lillasyster Sanna

Vad ni har fullt upp då :)

Låter "kul" att brandkåren rycker ut vid sånna tillfällen..har det att göra med att mannens slang hängde fritt?! hehe...den va dålig..!

Snällt av er att hjälpa till! Klart att man försöker hjälpa dem som är i behov av hjälp!

Angående fikabilden så tycker jag att du nu efter tre år i Frankrike borde ha lärt dig att "peka" med lillfingret när du dricker ;)

..Och du menar väl föresten volvo 245 ?! Pappas gamla "veteran" :)

Hoppas att erat projekt flyter på som det ska! Lycka till med allt som ska ordnas :)

Puss puss



2009-03-23 @ 16:43:35
Postat av: Milla

Lillasyster Sanna:

Jo, nu har vi haft fullt upp de senaste dagarna. Där av min dâliga uppdatering. Jag glömde skriva att brandkâren sâ klart rycker ut med ambulans! Bra att du ocksâ hjälper till, det verkar inte vara självklart för alla tyvärr.

Svar angâende fikabilden; ska tânka pâ det tills nästa gâng ;)

Jag gillar 240:n men sâ klart att pappas veteran stâr med pâ listan! Sedan har han ju favoriten av alla stâendes i väntan pâ sin pension (pappas alltsâ)...Volvo PV. Vet inte modellen men den är riktigt fin!!

Projektet flyter pâ bra, tack! :)

PUSS

2009-03-23 @ 21:53:29
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Ann Jeanette

Blev nostalgisk då jag såg din fina blus på bilden.

Den köpte vi ju på midsommarafton förra året på marknaden i Frankrike, när jag var o hälsade på i nästan en vecka. Fan så länge sen, nu vill jag snart komma igen. När ska så din far o Annbritt komma, har de bokat resa? Jag vill snart boka min så det blir lite billigare, så jag kan spendera lite mer pengar där nere istället.



Puss från mamsen

2009-03-27 @ 00:54:58
Postat av: Milla

vilket minne du har! Jag vet inte när de kommer. Pratade med pappa i förra veckan och inget datum är bestämt ännu. När vill du komma? Pusspuss

2009-03-27 @ 20:21:39
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Ann Jeanette

Jag vill komma min första semestervecka som e andra veckan i juli.

2009-03-28 @ 02:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0