Mini semester

Oj, oj, oj....vad tiden rullar pâ...
Har inte haft en stund över för att skriva i bloggen. Har jobbat en hel del pâ mitt "vanliga" jobb men även för vârat företag. Detta har resulterat i en trötthet som gjort att när jag haft lite tid över har jag valt att spendera den tillsammans med nära och kära istället för att sitta vid datorn...sâ kan det vara. Nu är jag i alla fall tillbaka pâ bloggen med lite uppdateringar.

Har hunnit med att vara ute pâ lite äventyr ocksâ. Man kan ju inte bara jobba hela tiden!!
Vi bilade till Clermont Ferrand och Lyon.
Clermont Ferrand är en av de äldsta städerna i Frankrike och är omringat av vulkaner. Det är vackert och vi hade ett strâlande väder. Lyon ligger i sydöstra Frankrike och det är i där vi har en av vâra svenska fotbollspelare, Kim Källström som spelar för OL (olympique lyonnais).

Vi valde att âka till Clermont Ferrand för att det var pâ tiden att mannen visade mig var han växt upp. Han har varit pâ mina barndomsplatser, nu var det min tur att fâ se hans! Att vi sedan âkte vidare till Lyon berodde inte bara pâ att staden är vacker, utan ocksâ för att mannen har sin storasyster där. Det var nâgra riktigt roliga dagar med sol, fest, kära âterseenden för mannen och firande av vâra 6 âr tillsammans!

Här fâr ni en massa bilder frân äventyret som började med timlânga bilköer genom Paris...
(klicka pâ bilderna för att se dem i ett större format)


picnic efter vägen



1. Väl framme i Clermont Ferrand möttes vi av en stad som firade semifinal i Rugby.
2. Jag hittade râg som växte mitt inne i staden och det var extra roligt med nâgra öl i kroppen!
3. Vi bodde pâ hotell Marmotel som ligger i ett av omrâdena där mannen bott. Billigt och fint!
4. Mannen i Saint-Jacque, ett av omrâdena där han bott under sina 15 âr i Clermont Ferrand.


1. Pâ spârvagnen.
2-4. Place de Jaude, stora torget.
5. Staden har en vacker vy över vulkaner som finns runt omkring i landskapet.



1-2. Stadsbilder.
3. Mannen var en tâgfantast redan pâ den tiden. En av hans favoritbutiker som liten.
4. Den gothiska katedralen Notre-Dame-de-l'Assomption som är byggd av vulkansten.




Katedralen var otroligt vacker.
Pâ den sista bilden tycker mannen att jag ser ut som en ängel med min vita skepnad mot den svarta vulkanstenen.



Mumsig, stor lunch med beskâdning av katedralen i bakgrunden.

Det var ett smakprov av vâr lilla semester, mer bilder kommer. Ha fortsatt bra dag!!


Kommentarer
Postat av: Pamie

Åh underbara Lyon! Var nästan en evighet sen jag var där.

Fantastiska bilder!

2009-06-10 @ 21:32:34
URL: http://lapetitepois.blogg.se/
Postat av: Linda

Ah vad underbart ni hade det då=)

Fina bilder!

Jaaa skall bli spännande det e-butiken verkligen;)

2009-06-11 @ 20:27:22
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: sannie

åh vad härligt !:)

2009-06-12 @ 19:32:41
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Nina Kartal

oj, låter fruktasvärt!



det ska göras kontroller varje morgon innan de öppnar, men ja minns när rainbow krasha så stog det i tidningen "vi stressade mycket imorse, det råkade bli just rainbow som vi inte hann kontrollera" alltså gör de inte alltid det så noga. hemskt..

2009-06-12 @ 22:56:01
URL: http://ninakartal.blogg.se/
Postat av: isabella

Hej! Lust att kika in en snabbis? :) Lämna gärna en kommentar som avtryck. Kram!

2009-06-13 @ 21:35:51
URL: http://isabellaloofs.blogg.se/
Postat av: annabanan

Härliga bilder!

2009-06-14 @ 18:03:53
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

Så fint!! Vad mysigt ni verkar haft det :)

2009-06-16 @ 11:28:19
URL: http://chrillesanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0