Rosa julskyltning

Tisdag och början pâ min arbetsvecka. Helgen gick för fort även om vi inte gjorde sâ mycket.
Hade planerat bio, mys och bara vara tillsammans utan en massa mâsten, jobb och annat mindre roligt.

Nu blev det inte sâ. Kom hem i fredags till en man som hade feber och lâg i sängen, roligt, roligt. Han sov i nästan 24 timmar sedan kände han sig bättre. Sâ i lördags kväll umgicks vi med lite vänner. Pâ söndagen var det min tur att känna mig hängig, hade ingen feber eller andra sjukdomstecken, bara en extrem trötthet som jag inte vet vad den grundar sig i. Det blev trots trötthet en tur över till grannen med fika och prat innan vi satte igâng elden ute för att grilla kvällsmat. Mums vad gott det var med lamkotletter och grillspett med kyckling, ost och grönsaker.
Mândagen fick bli lite av advent för mig. Mannen jobbade och jag röjde lite hemma till julmusik för att försöka fâ lite julstämning.

Jag saknar julmust, glögg och pepparkakor. Blir nog en sväng till IKEA i veckan.
Sedan ska vi ta en tur till Champs-Elysées och till Galeries Lafayettes för att titta pâ julbelysningen och julskyltningen. Dâ kanske man kan känna lite julstämning och att julen faktiskt snart är här. Blir ju ingen hemresa denna julen men det fâr gâ det ocksâ.

Sâ länge fâr ni hâlla till godo med lite bilder frân förra ârets julskyltning. Inte sâ "jultomte-klassisk" men sâ är ju Paris en internationell Mode-stad och dâ nöjer man sig inte med lite rödhuveklädda gubbar! Jag gillar't...


(klicka pâ bilderna för att se dem i större format)

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm fast finns lussekatter nån mer stans än i sverige..är det ett "svenskt" bakverk tro..?

Om det är så borde ju Ikeas matshop ha det...haha

2009-12-01 @ 20:44:39
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

aha tyskland alltså...GeLussenbullen typ..haha

(expert på tyska..haha)



har aldrig varit i nån utländsk sån Ikeamatshop men det som finns här i sverige ser ju inte jätteaptitligt ut heller.

2009-12-01 @ 22:39:16
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Banana

Fint med flamingoskyltning!



Jag tror jag måste börja följa din blogg för att få en inblick i det parisiska livet. Jag och min syster har nämligen en plan på att ta med oss våra respektive pojkvänner och resa dit.

2009-12-01 @ 23:36:50
URL: http://annabanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0