Jag ser det snöar, jag ser det snöar...det var väl roligt, HURRA!

Vinter har kommit pâ riktigt. Vit härlig snö ligger överallt. En del smälter bort men eftersom det kommer mer hela tiden lyckas snön ändâ ligga kvar. Jag känner ett litet lyckorus i hela kroppen sâ fort jag tittar ut. Det började redan igâr med allt vad snö innebär i ett land som inte är utrustat för snökaos. Trafikolyckor, flera timmars bilköer genom Paris, inställd kollektivtrafik, ingen postutdelning, folk som inte kom till jobbet, stängda skolor och vägar som varken var saltade eller plogade.

Sedan fanns de ju de här typiska, fina, franska flickorna som ska ha skyhöga klackar till varje pris, helst med öppen tâ, dâ detta ju ligger pâ modet. Jag menar, vem F*n bryr sig om dina snygga klackar i snöoväder. Sâ gâr de dâ där, eller gâr..de staplar, liknar nyfödda kalvar som tar sina första steg. Ja, "vill man vara fin fâr man lida pin"...
En annan plockar fram lackstövlarna med lâg klack, sedan pâ med baskern och vantarna och sâ är man fit-4-fight.
Nu ska jag följa snökaoset här i nâgra dagar, ska bli spännande. En bra sak var att kommunhuset delade ut salt till hushâllen sâ vi var ute och bâde skottade och saltade igâr kväll. Sopbilen kom idag med 5 timmars försening, nu âterstâr och se om posten kommer komma.

För er som undrar kan jag tala om att vi är nästan helt âterställda nu! Det var nâgon lurig bakterie som ville bygga bo i vâra magar men nu har den flyttat ut och tur är väl det för snart blir det julmat pâ bordet, inte mânga dagar kvar nu!
Julmarknaden pâ Champs-Elysées och La Défense fâr dock vänta, den här gângen pâ grund av omöjligheten att ta sig fram i trafiken och kollektivtrafiken är inte att tänka pâ, snö+strejk=folkmängder som förvandlas till monster.
Hur har ni det med snön hemma?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej vännen!

Här har det allt snöat lite också! Igår var det värsta snöyran! Väldigt mysigt att sitta inne och kura då =) Hoppas snön ligger kvar lite till, för då tänkte vi ta en tur med Em i pulkabacken! Undrar vad hon tycker om det??? =)

Vad skönt att ni blivit friska igen från den där otäcka bakterien! Hoppas vi alla håller oss friska till jul!



Har en liten undran: Vad står det för god mat på det franska julbordet och finns det något som är typiskt franskt som köttbullar är för sverige?



PUSS!!!!!

2009-12-18 @ 13:02:34
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

Om tå-lösa högklackade e "för fint" för dig så e låga lackstövlar för fint för mig.. Du är en riktig glamour-syster du ;)

Här pölsar jag runt med raggsockar i mina sketna smått spruckna och kängor med intorkat jord upp på skaftet..haha

Men jag önskar att skor kunde va lika billiga i svenneland som neråt europa.. Då hade man kunnat "unna sig" att va lite finare till vardags.. Eller så skulle jag kunna önska mig ett mer välbetalt jobb föresten =)

Barnen har åkt Pulka här i dag. Vi har en liten lagom kulle precis utanför vårat hus. Så himla skoj. Foxy hade också jätte kul i snön, som vanligt blev hon valp igen!

Tyvär var de ingen vidare fart på mig och Christian då vi fortfarande e små-febriga och dö-förkylda.. Men.. det vänder la snart!!

Skönt att ni är återställda!!

I LOVE YOU RYSSAN ;)

Puss å Kram

2009-12-18 @ 15:46:33
Postat av: charlene

vi ha lite snö i alingsås fast det jätte kallt ute

2009-12-18 @ 21:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0