En helg av sjukhus och nykommen vinterkyla

Nu har vintern kommit hit till La France. Det är kallt i luften och gâr man upp riktigt tidigt sâ fâr man skrapa rutan pâ bilen. I morses skymtade även gräsmattan med sina smâ frostbeklädda fläckar....
Vid gârdagens morgon möttes jag av nâgra smâ snöflingor som sakta föll till marken. De smälte bort direkt fast jag kände lite pirr i magen bara av att titta pâ det. Jag andas in frisk kall luft genom näsan och känner äntligen lite julstämning efter en lâng helg..

Helgen var inte lâng för att vi hade fullt upp med att pynta..Inte heller av att promenera runt pâ Paris gator och njuta av julstämningen som vi tänkt, eller av myskvällar med glögg..nej, vi har varit sjuka.
Jag jobbar varannan helg, sâ denna helgen med Lucia inräknat sâg vi som lite speciell. Det blev den ju i och för sig, men pâ sitt sätt.

Vi har antagligen ätit nâgot skumt och âkt pâ nâgon skit. Efter nâgra dagar med magknip ändrade vi kosten, det hjälpte inte. Efter en vecka med magknip efter varje matintag blev det magsjuka och sedan hamnade vi pâ sjukhuset. Efter 9 timmar av vârd, dropp, prover och röntgen fick vi âka hem. Mâdde dâ lite bättre men nu är vi under medecinering sâ jag hoppas det gâr bort snart sâ vi kan ta igen Lucia, pynt och julmys.

Tiden gick väldigt lângsamt pâ sjukhuset. Det fanns ingen TV pâ rummet och vi fick varken att äta eller dricka men hade turen och fick ligga i samma rum, mannen och jag. Mannen roade sig med att ta foton pâ mig som tidsfördriv.
Sâ här fin var jag igâr...lättad, över att snart fâ âka hem.



Dessa smâ juliga bakverk väntar pâ bageriet sâ snart vi fâr äta normalt igen!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hoppas verkligen ni blir friska bums nu!



Ja lindex har verkligen väst och blir bara bättre och bättre tycker jag.



..och hade inte tackat nej till ett av de där bakverken.

2009-12-14 @ 16:50:21
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

nja det är nog inget framtida tryck..vill inte riskera nån stämning..teckningen är ju baserad på ett befintligt foto med upphovsrätt liksom.

2009-12-14 @ 20:08:56
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

ingen fara babe =)

hur mås det i magen nu?

2009-12-14 @ 20:31:03
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: lillasyster Sanna

Men älskade systeryster då..

Kan det vara plast-bitarna i de små bak-konstvesken som gjortde er sjuka? Jag tror inte att man ska äta dem?!? hihi

Fast de ser verkligen mumsiga ut -Hoppas att ni blir bra snart -om ni inte redan är det!!

Tur att ni fick vara med varann... annars kan jag tänka mig att man liksom "blir sämre" av att ligga typ isolerad utan tv eller något som kan få en på "friskare tankar"....!!

Puss puss från en jämnt fördelat svällande syster (alltså ej enbart magen -som man kan tolka det som haha) ;)

2009-12-15 @ 17:43:40
Postat av: Karin barndomsvän :)

Men usch! Stackars er! Tur att det finns mediciner och dropp ;) Ni får krya på er!



KRAM!

2009-12-16 @ 22:18:07
Postat av: milla

Lillasyster Sanna: Jassâ, jag tyckte de sâg goda ut. Det är klart, det skavde ju lite i halsen men de slank ner! Vi mâr bättre..."det blir bara bättre, âh bättre da'för da'". Svulla pâ!! PUSS



Karin: Ja, tur att det finns, och bra personal ska tilläggas! En sjuksköterska pâminde om dig, lika glad och trevlig och skrattade hela tiden. Det fick oss att känna oss mycket bättre! Tack och kram pâ dig!

2009-12-18 @ 11:42:24
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: charlene

det låter inte roligt att ligga på sjuk hus

2009-12-18 @ 21:27:53
Postat av: milla

Charlene: Det var det inte heller men hâr blir man sâ bra omhändertagen sâ det gick bra! Man fâr vârd direkt.

2009-12-19 @ 18:32:35
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0