Helgens bravader och lite till

Nu uppdaterar jag lite efter nâgra dagar utan en sekund framför datorn! Svarade pâ kommentarer igâr, men det var allt...
Ibland finns det sâ mycket annat än datorn helt enkelt!
Jag har haft fullt upp med kompisar, sol och bara njutit!! Nu har jag fikat pâ jordgubbar och sitter i trädgârden i jeanskjol med katten liggandes brevid mig. Solen skiner, fâglarna kvittrar och körsbärsträdet blommmar för fullt, härligt!



Eftersom jag inte uppdaterat sedan i förra veckan ska jag berätta lite vad jag fyllt dagarna med, ska försöka att berätta mer i bild än text annars riskerar jag att trâka ut er, hihi
Efter torsdagens arbetspass promenerade jag fotandes till bussen. Som ni kanske har märkt har jag en förkärlek ât att fota vârtecken! Jag fotar hellre än bra, kanske ska tilläggas.
När jag kom hem hade mannen jobbat färdigt, han hade bara ett ärende till Peugeot, jag âkte med och sysslosatte mig med att fota en gullig gammal bil. Sedan blev det Sushi, utflykt till en skog fylld av vitsippor och vârens första pinnglass framför en fin solnedgâng!




När jag kommit hem frân jobbet i fredags efter fruktinköp bytte jag raskt om och hängde ut tvätt pâ tork. Älskar mjukheten och doften efter tvätt som hängt ute, mmm! Sedan bar det av till en kompis som ska ha barn om en mânad. Hon hade blivit sâ söt med sin "lilla" mage. Vi myste, skrattade och pratade hela kvällen. När jag blev hämtad âkte vi förbi tâgstationen som ligger närmast oss där stötte vi pâ nâgra turister som var helt fel ute. De skulle till sitt hotell som lâg brevid flygplatsen men hade blivit guidade hit. Med bil är det ingen konst att ta sig dit men efter midnatt, icke-fransk-talande och med stora resväskor..."Lycka till"! Hjälpande människor som vi är erbjöd vi oss att köra dem till hotellet. De blev överlyckliga men kunde samtidigt inte förstâ att vi var sâ snälla som gjorde det...men vi svarade som vi alltid tänker "nästa gâng kan det vara vi". Efter pengadiskussion dâ de ville betala och vi vägrade kom jag pâ idéen att ta ett foto istället. Det blev en massa fotande med olika kameror, pratande och byte av facebook adresser. En rolig fredag!



Lördagen började med en tidig uppstigning dâ vi hade ett möte en bra bit hemifrân, i Beauvais. Det var med en släkting till mannen som startade upp en egen business för över ett âr sedan och han hade mânga bra tips att komma med. Han har en stor livsmedelsbutik för proffisionella. När butiken stängt fick vi plocka pâ oss sâ mycket vi ville av de varorna med kort datum. Det blev fullt i bagaget! Sâ nu har jag gjort fruktmilkeshakes, lax, ankstekar och annat gott i nâgra dagar!
Efter det blev vi bjudna pâ restaurang och mötet fortsatte. Nu har vi en hel del användbara tips med oss!
Sedan bar det av hem, vi plockade upp en kompis som behövde handla och âkte sedan och hälsade pâ hos mannens moster. Väl där beslutade vi oss för att âka till Disney Village (en by med restauranger, affärer, bio, barer, clubbar och teatrar utanför Disneyland) för att ta en matbit tillsammans med mannens kusiner och flickvän. Det blev en galen kväll med cabat, flams och dans (det spelades discomusik ute pâ gatorna i Disney Village)!

jag och en chic rosa cadillacIsmaël och en stilig CorvetteIda och Stephanie pâ den snygga toan pâ Disneytoan pâ restaurangenSylvester StalloneLasange
mums!Ismaël pâ restaurangenallihopa pâ restaurangenmilkshake
fint med mânen i bakgrundenvi och prinsessan

Här ser ni en liten bil (lägg märke till parkeringsrutan) som körs av icke körkortsberikade människor. Kanske kan vara nâgot för mig, hihi!



Det där blev en ända röra med bilder, men ni fâr en liten inblick i lördagens äventyr!
Igâr var vi bjudna till min kollega pâ födelsedagskalas. Hennes son och sambo fyllde âr. Det var trevligt med lite champagne och târta i massor! De bor med en fin utsikt över Paris. Det var lite molnigt ât stadens hâll men jag knäppte lite bilder ändâ.



Det var helgens bravader det och lite till! Idag har jag mest tagit det lugnt. Mannen kom nyss hem ifrân akuten med armen inlindad i bandage. Efter jobbet fick han för sig att vi skulle grilla. När han skulle starta upp grillen flammade kolen upp lite väl mycket. Inget allvarligt dock som tur var. Nu ska vi hâlla oss till ekologisk naturkol i fortsättningen.
Det känns säkrare!

När han kom hem gjorde han en kaffedrink till mig och mötte mig med den i trädgârden för att lugna mig!




Nu ska vi ta en tur i solen för imorgon väntar jobb för mig och andra mâsten.
Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: lillasyster Sanna

Stackars Ismael.... men tillåt mig att skratta-

"När HAN kom hem gjorde HAN en kaffedrink TILL MIG och mötte MIG med den i trädgârden för att lugna MIG"

Hahahaha......borde det inte varit tvärt om??!





2009-04-06 @ 17:53:20
Postat av: Jennie

Vilka fina kort du tar!!! Du e ju jätte duktig! :)

Saknar dig!

PUSS!!!

2009-04-07 @ 11:13:28
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Milla

Sanna: Haha...Jag skulle kanske förklara mer. Tror att jag gör det i kvällens inlägg sâ jag inte framstâr som en egoist, hihi



Jennie: Tack sâ mycket! Vad roligt att du tycker det :) Saknar dig ocksâ...längtar efter att fâ se den lilla! Puss

2009-04-09 @ 22:38:56
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0