Regn, influensan och lite utflyktsfoton

Idag har det varit en riktig regndag. Vilket gjorde att jag inte var ute speciellt mycket. Var med mannen pâ jobb med företaget nästan hela dagen istället. Tog en sväng till flygplatsen pâ kvällen för att kolla pâ biljetter. Nej, jag ska ingenstanns...mannen ska âka med jobbet för en reklamfilm. Hade mer än gärna âkt med men jag jobbar tyvärr. Mannen tar med sig en filmare härifrân La France. Killen är mer än glad över att âka till "blondinernas paradis"...Han ska nog inte hoppas för mycket. De landar visserligen i Stockholm men sedan bär det av till ett litet samhälle där de ska filma...hihi.


Passade pâ att köpa med mig tvâ magazines när jag var pâ flygplatsen, sâ nu ska det läsas lite innan jag somnar. Antar att ni hört om den Nord Amerikanska influensan förresten. Det var varningar överallt pâ flygplatsens monitorer. När vi sâg detta skyndade i oss därifrân. Man vet ju aldrig, vi frâgade och planen gâr som vanligt till Mexico. Sâ om jag inte skriver pâ ett tag nu sâ vet ni varför, haha.
Nej, man ska väl inte skoja om det, folk har ju faktiskt dött.

Det har faktiskt varit lite skönt med regn sâ att man slipper tänka pâ att vattna. Vi sâdde gräs i trädgârden för ett tag sedan och det börjar se fint ut nu. Vâran lilla misse är inte groggy längre och har njutit av sin första mâltid pâ tvâ dygn nu. Han fick nämligen varken äta eller dricka före och efter operationen.
Nu fâr han inte gâ ut pâ nâgra dagar men det fâr väl gâ.


Bilder frân igâr:
syrenen blommar hemma, nykastrerad Nola, en snygg Audi R8 (jag sitter i vâran bil brevid) och gârdagens middag

I helgen âkte vi pâ en utflykt ute pâ landet. Vi lämnade mannens kusin i hans "hâla". Det var en fin tur!



(klicka pâ bilderna om du vill se dem i större format)
bild 1: vi susar fram pâ motorvägen
bild 2: en fin allé mitt ute i "ingenstanns"
bild 3: en industrialiserad bondgârd
bild 4: solen kikar fram bland alla svarta moln
bild 5: en liten by
bild 6: här hade vi inte sâ lângt kvar hem
bild 7: en riktig kontrast i mina svenska ögon
bild 8: en vanlig syn i Frankrike; en rondell dekorerad med blommor och palmer


Det var allt för ikväll / i natt. Nu ska jag bläddra lite i mitt franska modemagazine innan jag lâter John Blund ta med mig pâ äventyr i drömmarnas värld!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Så söt du e Milla med bakåt uppsatt hår, väst å cityshorts, älskar för övrigt dina frans boots.



Jag vá å shoppa i söndags, fick massa fint för liten peng, kul!



Puss nu ska jag ta en nattdusch!

2009-04-29 @ 04:17:26
Postat av: Jennie

Fasen vilka läckra rondeller ni har! Mycket snyggare än de flesta här i sverige som bara känns gråa och tråkiga...

Puss!

2009-04-29 @ 11:05:57
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Lillasyster Sanna

Nord Amerikanska influensan? Här kallar vi den svininfluensan..



Det var härliga bilder du har tagit.

Synd att du inte kunde hänga med "mannen" till detta vackra våriga härliga underbara land som saknar sin Milla..



Puss puss



2009-04-29 @ 22:12:23
Postat av: Lillasyster Sanna

Nord Amerikanska influensan? Här kallar vi den svininfluensan..



Det var härliga bilder du har tagit.

Synd att du inte kunde hänga med "mannen" till detta vackra våriga härliga underbara land som saknar sin Milla..



Puss puss



2009-04-29 @ 22:13:23
Postat av: Milla

mamma: Tack sâ mycket mamsen :)Ska bli spännande att fâ se dina fynd när du kommer!PUSS

Jennie: Ja, det piggar upp lite! pussar

Sanna: Vi kallar den för bâde och. Tack :)

Ja, det är jätte synd att jag inte kan âka med. Fast det skulle samtidigt kännas jobbigt att âka "hem" utan att âka hem, om du förstâr vad jag menar. PUSS

2009-04-29 @ 22:36:08
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin du är Milla :)

Svininfluensan heter tydligen numer "nya influensan" hörde jag på radion.. Och det för att inte folk ska bojkotta fläskkött.. känns helt sjukt uppskruvat allting (här behöver vi ju knappast få panik)..



kul att se bilder :)

Vi ses i sommar hoppas jag!!



pusspuss

2009-05-01 @ 11:22:39
Postat av: Smaragdalena

Åh TACK snälla du! Ja, jag hoppas att hälsan håller åtminstånde en dag! :) Visst lider du också av fibromyalgi? Eller minns jag fel? Vilken söt liten kisse ni har! Hoppas han mår bättre nu.. Och vilka vackra bilder i inlägget ovan! Kram

2009-05-01 @ 22:00:00
URL: http://www.smaragdalena.blogspot.com
Postat av: Milla

Hanna: Tack Hanna :) Influensan har officiellt bytt namn världen över nu om jag har förstâtt det rätt. Undrar bara vad den ska heta när nästa influensa bryter ut..."gamla influensan"?! Jag hoppas vi ses i sommar!! Pussar

Smaragdalena: Du minns fel, men det gör inget! Tack, missen mâr bättre nu! Tack :) Ha det roligt pâ din systers bröllop! kram

2009-05-02 @ 12:40:34
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Hanna, den lite bättre:)

ah jag hörde att den inte ens smittar mellan gris o människa?! svininfluensan är ju isf ett förbryllande namn på sjukan..



fina bilder:) ni har inget alingsåsbesök inplanerat snart?

nu spelar dem c.af ugglas på radion sååå bra:)



ha det bäst!! KRAM

2009-05-10 @ 11:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0