IKEA, svettig ost och vitsippor

Gârdagen blev full laddad av aktiviteter. Efter alla mâsten âkte vi med mannens föräldrar pâ jakt efter en ny bil. De önskar byta ut deras Citroen C3. Hittade inget intressant sâ jakten fortsätter.
Efter det âkte mannen och jag vidare mot IKEA. Var sugna pâ lite svensk mat. Det är alltid lika kul att gâ pâ IKEA och läsa alla produktnamn som stâr pâ svenska. Maten är väl inte den bästa men den för smaklökarna ât mitt Sverige sâ det kan jag ta.

Pâ vägen till IKEA passerade vi en skog där marken var helt vittäckt av vitsippor. Sâ fint!
Väl inne pâ IKEA tog vi varsin förrätt, varsin köttbulletallrik och daimkaka till efterrätt. När vi väl satt oss för att äta blev jag avundsjuk pâ mannens lax, min förrätt bestod av sill och smörgâs med hushâllsost. Sillen var jätte god men ostmackorna kunde jag varit utan...osten var svettig och sâ där plastigt torkad i kanterna. Vilken besvikelse!
Potatisen var slut sâ det blev köttbullar, haricovert och pommefrites. Jag bad om lite lingon och tjejen som serverade hade nog inte för vana att äta lingonsylt för jag fick ett helt fat fullt, haha!
Passade kanske inte sâ bra till "fritesen" men vad gör man inte när man har chansen att äta lite svenskt...



Jag upptäckte att lekomrâdet för barn kallas Smâland, lite roligt. Pâ väggen satt det en stor bok med en saga som berättar om lek-omrâdet "Smâland" (lill-landet) och att det även är ett vackert skogstäckt landskap i Sverige.


Nu har jag svarat pâ era kommentarer och är uppklädd inför ett möte. Det är ju den första april sâ jag fâr se om nâgon lurar mig. Har ni lurat nâgon idag eller har nâgon lyckats lura er?

Ha en bra fortsatt eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: Lillasyster Sanna

Första april i dag ja..inget lur för mig än så länge..kommer ihåg när man va liten och lurade alla hela tiden om allt. Typ titta en fågel APRIL APRIL HAHA....eh?! Ja man va nog mer lättroad förr..



Men en kul grej -Lingon å fritts haha!! Millapilla då, saknar du Sverige sååå desperat ;)



Jag sitter med laptopen på våran uteplats i linne och shorts i dag, jobbar på årets första bonnabränna.. Antar att ni redan är i bikinisäsong eller?! :)



Pusspuss

2009-04-01 @ 16:48:10
Postat av: Milla

Inget lurande för mig heller än sâ länge. Fransmännen verkar sega detta âret pâ den biten. Det är väl för mycket "kris" för att folk ska soa sig...sedan spelar Frankrike fotbolls match ikväll, sâ det är det enda folk har i huvudet.



Lingon o frits..ja det var en ny variant, hihi.

Inget jag kan rekomendera dock om du har vanliga kokta "potäter" passar det nog bättre ;)



Va härligt med sol men ta det lugnt i solen! Jag solar inte längre de första vârmânaderna...man bara bränner sig och än har jag ingen lust att börja me solcremen.



Puss

2009-04-01 @ 19:40:13
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/
Postat av: Ann Jeanette

Hej gumman!

Nä ingen lurade mig heller eller jag någon! Har kanske växt ifrån sånt som sagt, fast i skolan lurades man ju hela tiden, hahaha!

Vad kul att besöka IKEA, det vill jag gärna kolla då jag kommer nästa gång.

Puss o ta det lugnt i solen. Jag e redan röd på halsen!

MAMSEN

2009-04-03 @ 22:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0