April, april din dumma sill...

Sâ har vi dâ haft den dagen pâ âret dâ man faktiskt fâr luras...inte för att jag blev lurad eller lurades själv. Blev ni lurade med nâgot roligt hemma i Sverige? Sâg att diverse tidningar gick in för detta med aprilskämt. Det känns mest som första april var nâgot man "använde" sig av när man var yngre. Kommer ihâg när jag och en nära vän lurade min lärare att vi skulle ta bussen in till sta'n och att det var bestämt med vâra föräldrar. Vi smet iväg och gömde oss ute vid en ishockey-rink och var borta ganska länge. Antagligen tillräckligt länge för att läraren skulle börja undra om det var sant eller inte för när vi väl kom fram hade han oroligt försökt pâ tag pâ vâra föräldrar. Vilket aprilskämt liksom...

Idag var vi inne i Paris pâ möte och jag knäppte av lite vârbilder under bilfärden. Det är verkligen helt underbart när dagarna är runt 20 grader, gatorna fylls av vârglada avklädda människor och man ser att det blommar och grönskar överallt. Jag hade viljat âka förbi parken brevid Eifeltornet som är en av mina favoritställen pâ vâren. Tyvärr tickade klockan för snabbt och det blev inte tid ât detta. Fast än är ju inte vâren över, jag ska nog hinna med detta en ledig dag!

Pratade med pappa och nâgra vänner idag. Ni hade en riktigt härlig vârdag ni med i Sverige! Det är nästan sâ att jag saknar den svenska vâren som smyger sig sakta fram och ger ett riktigt vârrus. Här i Frankrike blir det varmt sâ fort och vâren är lâng. Man känner inte samma press att var ute och ta till vara pâ de soliga dagarna. Trots att jag bott här i mer än tre âr nu sâ är jag fortfarande lite i det svenska mönstret när det gäller plantering av blommor. Alla trädgârdar är fulla av fina vârplanteringar medans jag inte äns har börjat. Fast jag ska väl hinna med det ocksâ, som sagt vâren är lâng!


Vi âker cabat (där av sjalen, annars ser jag ut som ett troll i hâret efterât)!


Paris med Sacré Coeur i mitten.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag äntligen vågat mig in på din blogg, men har inte läst allt än. Vi har idag 25 grader varmt på vår altan! Vilket sug av längtan jag fick när jag såg din fina bild med Sacre Coeur i mitten. Apropå tilltalet där du sabbade dej: Vad bra det är med engelskan där behöver man inte tänka sig för lika noga.(Men franska språket har en skönare melodi). Nu skall jag gå ut och ta in tvätten om den finns kvar, för som vanligt blåser det häftigt här i Torpa. Ikväll skall vi gå på Konserthuset i Vara och se Lorcas "Blodsbröllop". Jag bytte gätna ut det mot en vårpromenad i Paris tillsammans med mitt första barnbarn. Va´ kul det här var att se bilder från dig och dina kommentarer.

Apropå 1:a april, De sa i radion att Victorias Daniel var släkt i rakt nedstigande led till Birger Jarl så han var kungligare än Victoria! Då tänkte jag att det var det dummaste jag hört man skulle kunna tro att det var 1:a april idag. Då kom jag på att det var precis vad det var! Erkänner att vi inte släckte något ljus häromkvällen. Här är så mörkt som i graven då, och vi försöker tänka miljövänligt och sparsamt hela tiden ändå. Kramelikramar och hej!

2009-04-02 @ 16:50:58
Postat av: Mormor Anita

Glömde skriva vem jag var, men det har du väl förstått ändå?

Mormor

2009-04-02 @ 16:53:45
Postat av: Lillasyster Sanna

Det känns som att ni tar tillvara på dagarna och hittar på en massa saker hela tiden. Roligt!! Jag fick lite fina vårblommor från pappa och Ann-Britt som jag har platerat på ett stort fat på uteplatsen. Blev riktigt vårigt och fint. Mamma var här förut och vi satt ute och "fikade" (drack te och kaffe). Om en stund ska jag gå ner till Sofia och dricka té.. Ja det är vad man gör en vår-eftermiddag i Alingsås. Ingen cabbad cruising eller teater här inte... I morgon blir det bio (fast n furious 3..vet inte den exakta titeln) och övernattning i Trollhättan. Får ju ta tillvara på mina löneförmåner, bor gratis på Grand i trollhättan :) Hoppas att du får en bra helg!! Pusspuss sälskade syster

Vad roligt att läsa mormors inlägg föresten :)

2009-04-02 @ 17:27:51
Postat av: Mamsen

Längtar så tills jag ska komma tillbaks till underbara Paris igen. Håller med Sanna kul att läsa mormors inlägg, hon e häftig med sina kommentarer!

Jag har planterat lite fint på min långa härliga soliga balkong!

Du e så söt i din pasminasjal hjärtat. Love U!

Mum

2009-04-03 @ 22:08:16
Postat av: Milla

mormor:

Vad roligt att du hittat hit!!

Jag blev riktigt glad av att läsa din kommentar :)

Kram



Sanna:

Hotell, vilken vardagslyx! kram



mamma:

Tack mamma! :) kram

2009-04-05 @ 13:21:57
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0