Ensam filmkväll

Helg och "lâng-helg" för min del. Vilket inte betyder party och fläng utan snarare lugn, mycket sömn, promenader i solen, film och mânga koppar thé. Är förkyld som bara den. Konstigt, har inte varit riktigt förkyld pâ hela vintern och nu när solen skiner och fâglarna kvittrar, dâ blir jag fökyld. Idag tog vi en riktigt lâng härlig promenad och nu är mannen pâ fotbollsmatch pâ "Parc des princes" med kompisar. Jag fick frâgan om att följa med. Nej, sitta inklämd bland en massa killar som stâr upp och skriker "Aller Paris" känns inte sâ lockande idag. Istället gosar jag med katterna, tittar pâ fransk klassisk komedi och skrattar för fullt! Updates: Mannens urgulliga lillasyster kom med mat och glass frân KFC till mig!

I brist pâ annat bjuder jag pâ lite fina reklamafficher som jag haft vägarna förbi:


Det här mâste vara den finaste toapappers reklamen jag nâgonsin sett. Toapapper är ju ändâ till för nâgot "fult". Med den här bilden känns det nästan exotiskt att gâ pâ toa...

 

Snygg belgisk reklam för vatten pâ flaska. Inte mycket till klänning men den är läckert "gjord" av vattendroppar och spindelnät.

 

Sâ här vet väl alla att det gâr till vid destilleringen av en flaska Absolut Vodka?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!

Hur varmt har ni det där borta???

Vintern här är ganska härlig och vi försöker att njuta av den. Jag vet att det kommer komma en dag då vi längtar tillbaka till just den här vintern =)



Japp, nu närmar sig flytten och det känns väldigt bra! Ska bli så skoj!!! =)



Min brorsdotter (Jessica) ska förresten ha praktik på en gård i Frankrike! Hon är jätte nervös för hon kan ingen franska... =)



Hoppas att din förkylning snart går över!



Puss & Kram!!!

2010-02-21 @ 14:14:45
URL: http://shandanie.blogg.se/
Postat av: Elizabeth

Hej!



Kul att du gilalde min blogg! Din är oxå jätte fin. Bor du i Paris? Jag har länge velat slå slag i saken och komma dit för studier, känner att jag vill utveckla min skolfranska. Vore underbart!



Ha det gott!

2010-02-21 @ 15:52:07
URL: http://secondhandliv.blogg.se/
Postat av: Smaragdalena

Jovisst, din blogg ÄR ju en av mina favoritbloggar!! =D



Förlåt att jag varit seg på att svara... men jag vet inte om jag har någon förkyln. på väg, för jag har sovit i 1,5 dygn... Var inte in på min blogg ens, igår.. Kepsen är iaf köpt på internetbutiken, modekungen.se. Skulle du vilja köpa en till dig själv med?



KRAM

Postat av: lillasyster Sanna

Haha sicka reklamer =)

Angående den första -en fågel som suger nektar ur en dassrulle?! hmm.. Men den var fin, det håller jag med om..

Vattenreklamen var också fin. Vacker. Men kanske inte precis så att man blir sugen på att köpa vatten när man ser den... Kanske snarare -vattnas- det i munnen på karlarna =)

Vodkan har jag inga kommentarer på. Det är ju bara en planch med REN upplysning ;)

2010-03-01 @ 18:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0