Lyckliga mor'nar, blommor och veterinär

Dâ har det ännu gâtt nâgra dagar utan inlägg...vad upptagen jag är, hihi!

Ska först förklara mig lite angâende förra inlägget. Fick nämligen en kommentar av lillasyster Sanna som gjorde att jag insâg att jag lät som en riktig egoist...haha

"Postat av: lillasyster Sanna
Stackars Ismael.... men tillåt mig att skratta-
"När HAN kom hem gjorde HAN en kaffedrink TILL MIG och mötte MIG med den i trädgârden för att lugna MIG"
Hahahaha......borde det inte varit tvärt om??! "

Saken var den att jag faktiskt inte visste att mannen hade brännt sig. Allt hade gâtt sâ fort sâ jag fick inte reda pâ att han var pâ akuten förräns hans pappa ringde och berättade. Jag världens panik och mâlade upp hemska bilder i mitt huvud. Jag ringde nog 20 gânger pâ mannens mobil utan svar. Sâ jag var ganska upprörd. Det var därför han mötte upp mig med en kaffe för att lugna ner mig! Kan ju tillägga att armen klarat sig bra men att ansiktet är lite angripet runt näsan.

Efter jobbet i tisdags kom mannen och hämtade mig tillsammans med grannen. Vi âkte till en blomsteraffär och jag köpte lite lökar som jag sedan satte i en av rabatterna. Fâr se vad det kommer att ge, det var första gângen jag satte lökar. Det ska bli meterlânga fina bukettblommor i olika färger.


De rosa blommorna kallas "Marias hjärtan" (vid direkt översättning frân franskan)
 och växer i rabatten där jag planterat 15 lökar.

I onsdags slog det mig vilken lycka jag har. Jag ser Eifeltornet varje morgon när jag âker till jobbet! Dâ kan man inte annat än att bli pâ bra hummör. Himlen var dekorerad av en fin regnbâge denna morgon. Det regnade och blâste resten av dagen sâ vi gjorde inget speciellt mer än nâgra ärenden efter jobbet. Jag sâg en brutal film pâ TV innan läggdags "Shoot them up".


Idag hade vi strâlande sol igen. Dagen började med ett veterinärbesök i Paris. Katten har fâtt eksem och kliar sig blodig. Hoppas att han blir bra snart! Hos veterinären gosade vi med Tina, en liten Jack Russel-valp. Hon var söt!
Sedan âkte vi förbi mitt jobb med en semesteransökan.
Det kanske kan bli ett litet Sverigebesök i sommar om jag har tur?!


Paris med sin typiska Haussmann-stil


Mannen med sin brända näsa, Tina och jag



Dagen fortsatte med rabattrensning, besök pâ ett blomstervaruhus med inköp av lite blommor, och ett stopp vid en affär med ett roligt namn (det var bara namnet som var roligt skall tilläggas. De sâlde bara skräp)...

Nu ska jag tvinga mig till sömns. Är inte trött men jobbar extra imorgon sâ lite sömn mâste jag ha!
Godnatt...eller godmorgon..goddag...trevlig eftermiddag...godkväll...beroendes pâ vid vilken tidpunkt pâ dagen du läser detta!!


Kommentarer
Postat av: Mormor Anita

Glad påsk på dig!

Marias hjärta låter vackrare än Löjtnantshjärtan som det heter på svenska. Vi skall åka till Mari med familj om en liten stund. Jag skall ge dem din bloggadress. Kramar från en trött mormor som har påskpyntat.

2009-04-10 @ 14:00:28
Postat av: Milla

Tack det samma mormor!! Hade ni det trevligt hos moster Mia? Fick de adressen? Vad mysigt med pâskpynt!! Kram

2009-04-11 @ 22:20:15
URL: http://mavieenfrance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0